دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 09:17

تقابل شاگردان کی‌روش با تیم 19تایی‌ها/ تلاش برای کسب اولین سه امتیاز

تیم ملی فوتبال کشورمان فردا در سومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و مقدماتی جام ملت‌های آسیای 2019 به مصاف تیم گوام خواهد رفت.
کد خبر : 36575

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، دور سوم مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و جام‌ملت‌های آسیا از فردا آغاز می‌شود که تیم ملی کشورمان در گروه D این رقابت ها در ورزشگاه آزادی میزبان تیم گوام است.


حریف فردای تیم ملی درسال‌های اخیر توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد و بی دلیل نیست که این تیم در حال حاضر صدرنشین گروه D است. گوام در دو بازی ابتدایی خود توانسته به دو برد ارزشمند پیدا کند و تیم های هند و ترکمنستان را مغلوب کند. با توجه به این نتایج نباید انتظار داشت تیم ملی ایران بتواند بازی آسانی مقابل این تیم داشته باشد، به طور حتم تیم فعلی گوام با تیمی که در مقدماتی جام جهانی 2002 با دریافت 19 گل مقابل ایران شکست خورد تفاوت زیادی دارد اما با این حال هنوز هم فاصله فوتبال ایران با گوام همچنان زیاد است. با این وجود در این چند روز اخیر تعدادی از مسئولان تیم ملی به قدری تیم گوام را بزرگ و قدرتمند جلوه داده‌اند که انگار قرار است مقابل ژاپن یا کره جنوبی صف آرایی کنیم، اما مهمترین نکته ای که در ترکیب تیم گوام به چشم می خورد حضور بازیکنان آمریکایی الاصلی است که تعدادی از آنها تجربه حضور در لیگ MLS را دارند.


تیم ملی کشورمان نیز نسبت به جام ملت های آسیا تغییرات زیادی را در ترکیب خود میبیند. همین مسئله موجب شده میانگین سنی این تیم تا حد زیادی کاهش پیدا کند. انتظار می رود بازیکنان جوان کشورمان بتوانند با درخشش در مقابل تیم‌هایی همچون گوام جای خود را ترکیب تیم ملی مستحکم کنند.


علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب است و به جای وی کاوه رضایی به جمع اردونشینان تیم ملی دعوت شد اما کی روش برای بازی با گوام به مانند گذشته چشم به ساق های بازیکنان کلیدی خود نظیر دژاگه و قوچان نژاد دارد. همچنین بازیکنان جوانی نظیر ترابی، آزمون، پورعلی گنجی،مهدی طارمی و امید عالیشاه شانس زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی خواهند داشت.


در بازی فردا اگر تیم ایران نتواند مقابل تیم گوام نتواند به اولین پیروزی‌اش در این رقابت‌ها برسد و هر 3 امتیاز بازی را کسب نکند، وضعیتش در جدول رده‌بندی به مخاطره خواهد افتاد چرا که در صورت برد عمان مقابل ترکمنستان فاصله تیم ایران با تیم های اول و دوم جدول افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین انتظار می رود بازیکنان تیم ملی کشورمان این دیدار را به هیچ عنوان دست کم نگیرند و با تمام قوا به مصاف تیم گوام بروند.


گفتنی است تیم ملی کشورمان روز پنجشنبه هفته جاری (12 شهریور) راس ساعت 19:30 دقیقه به مصاف گوام خواهد رفت. این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.




برنامه مسابقات گروه D به شرح زیر است :


پنج‌شنبه 12 شهریور


ایران-گوام ساعت 19:30


عمان-ترکمنستان ساعت22:30


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته