دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 10:35
در گفت‌وگو با آنا

احد پازاج: کسب سهمیه المپیک مهمتر از رسیدن به مدال است/ باخت سوریان در لهستان به موقع بود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: شکستی که حمید سوریان در لهستان خورد تلنگر به موقعی بود تا او در مسابقات جام جهانی مغلوب هیچ حریفی نشود. باید کمک کنیم تا سوریان دومین طلای المپیکش را در برزیل بگیرد.
کد خبر : 36574

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان جمعه تهران را به مقصد لاس وگاس ترک می‌کند تا در مسابقات جهانی کشتی آمریکا شرکت کند. در این رقابت ها که از 16 شهریورماه در 8 وزن برگزار خواهد شد، کشتی گیران به غیر از اوزان 71 و 80 کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک به روی تشک خواهند رفت. فرنگی کاران کشورمان در حالی عازم این رقابت ها می شوند که بنابر اعلام مسئولان صدا و سیما تنها دیدارهای رده بندی و فینال هر وزن به صورت مستقیم پخش خواهد شد.


احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اردوهای تیم ملی پیش از اعزام به آمریکا گفت: «پس از 4 دوره اردوی پرفشار، در آخرین اردو به بازسازی و تجدید قوای جسمانی ملی پوشان پرداختیم. در حال حاضر کشتی گیران از لحاظ جسمی و روحی در شرایط ایده آلی قرار دارند و آماده رقابت با حریفان خود در مسابقات جهانی هستند. انشاءالله 15 شهریور 3 وزن، 16شهریور 4 وزن و 17 شهریور یک وزن ما به روی باسکول می روند و فردای روز وزن کشی با رقبای خود کشتی خواهند گرفت تا علاوه بر کسب سهمیه بتوانند مدال های خوشرنگی را نیز به دست آورند.»


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص دلایل انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی آمریکا، عنوان کرد: «تمامی انتخاب ها بر اساس فرآیندی بوده که کشتی گیران در ماه های گذشته آن را گذرانده‌اند. مبنای این فرآیند آمادگی کشتی‌گیران در تمرینات و همچنین برتری در رقابت های انتخابی بوده است. در جاهایی که به بن بست خوردیم کشتی گیران را به تورنمنت های مختلف اعزام کردیم و در نهایت اسامی مدنظرمان را در اختیار شورای فنی قرار دادیم و پس از تصویب این شورا ترکیب تیم ملی مشخص شد.»


وی ادامه داد: «مثلا در وزن 66 کیلوگرم بین زیدوند و گرایی شک داشتیم که در نهایت زیدوند را به مسابقات لهستان فرستادیم و پس از موفقیت در این رقابت ها او را انتخاب کردیم، یا در وزن 98 کیلوگرم برای انتخاب قاسم رضایی و مهدی علیاری دچار تردید بودیم که با توجه به آمادگی هر دو کشتی گیر و به خاطر عدم حضور باباجانزاده در 130 کیلوگرم در نهایت تصمیم بر این شد که رشایی در 98 کیلوگرم کشتی بگیرد و علیاری یک وزن بالا بیاید و در 130 کیلوگرم دوبنده تیم ملی را برتن کند. به طور کل این نظم را در تمامی اوزان اجرایی کردیم.»








برای ما کسب سهمیه مهم تر از رسیده به مدال است اما دوست نداریم کشتی گیرمان با رتبه های چهارم و پنجم به سهمیه برسد. با بچه ها در مورد نحوه قضاوت داوران صحبت کردیم. نگران این موضوع هستم که ملی پوشان در کشتی های آخر خود با رای جانبدارانه داور به سود رقیب احساسی عمل کنند

پازاج در پاسخ به این سوال که آیا این فرآیند در مورد حمید سوریان نیز رعایت شد، تصریح کرد: «مطمئن باشید تمام کارهای ما بر اساس قانون بوده است و هیچ کشتی گیری خارج از فرآیند مدنظر انتخاب نشده است. سوریان به دلیل مشکلاتی که داشت در رقابتهای انتخابی شرکت نکرد اما به همراه دیگر نفرات در تمامی اردوها حاضر بود و در نهایت شورای فنی رای بر حضور وی در این مسابقات داد. ما نمی توانیم تصمیم شورای فنی را زیرسوال ببریم چون این شورا عملکرد یکایک کشتی گیران را در تمامی اوزان به دقت بررسی کرده و در نهایت نفرات برتر هر وزن را اعلام کرده است.»


وی در خصوص شکست سوریان در تورنمنت لهستان که باعث شده تصمیم شورای فنی زیر سوال برود، بیان داشت: «نباید با یک باخت تمامی ارزش های کشتی گیر بزرگی چون سوریان را نادیده گرفت. حمید پیش از این نیز باخته بود و به نظرم شکستی که او در لهستان خورد تلنگر به موقعی بود تا در مسابقات اصلی که در آمریکا برگزار می شود مغلوب هیچ حریفی نشود. ما باید کمک کنیم تا سوریان دومین طلای المپیکش را این بار در برزیل بگیرد.»


پازاج اولویت شاگردانش در مسابقات آمریکا را کسب سهمیه المپیک دانست و گفت: «برای ما کسب سهمیه مهمتر از رسیدن به مدال است اما دوست نداریم کشتی‌گیرمان با رتبه های چهارم و پنجم به سهمیه برسد. با بچه ها در مورد نحوه قضاوت داوران صحبت کردیم. نگران این موضوع هستم که ملی پوشان در کشتی های آخر خود با رای جانبدارانه داور به سود رقیب احساسی عمل کنند و به داور مسابقه آتو بدهند. ما باید در مقابل ناداوری ها به گونه ای کشتی بگیریم که داور و حریف را با هم شکست دهیم.»


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه در مورد پاداش 10 میلیونی کمیته ملی المپیک به مربیانی که ورزشکارانشان سهمیه المپیک را کسب می کنند گفت: «کمیته ملی المپیک محبت خود را نشان داده که جایزه ای برای بالا بردن روحیه ورزشکاران المپیکی تعیین کرده است. اگر چنین پاداشی هم وجود نداشت باز هم تمام هم و غم ما کسب سهمیه المپیک بود. اینکه پاداش مربی که یک ورزشکار را المپیکی کرده با منی که مربی 6 ورزشکار المپیکی هستم یکسان است موضوع مهمی نیست و بهتر است به اهداف مهمتری فکر کنیم. اینکه بتوانیم ترکیب تیم ملی را حفظ کنیم و جایگزین های مناسبی نیز برای تمامی اوزان خود در صورت پیش آمدن مصدومیتی ناگهانی داشته باشیم.»


پازاچ در پایان در خصوص عدم پخش مستقیم مسابقات جهانی از صدا و سیما گفت: «با توجه به علاقه زیادی که مردم به ورزش اول کشورشان دارند، بهتر بود این دیدارها زنده پخش شود. با این حال عیبی ندارد. قطعا مشکلاتی بوده که صدا و سیما نمی تواند مسابقات جهانی را نشان دهد. هدف بچه های فرنگی موفقیت در این رقابت ها است و اتفاقاتی از این دست تاثیری در روحیه شان ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته