دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 05:07

سی و دومین سناتور دموکرات از توافق هسته‌ای حمایت کرد

«باب کیسی» سناتور دموکرات شب گذشته (سه‌شنبه) با اعلام حمایت از توافق هسته‌ای، رئیس‌جمهوری آمریکا را در آستانه حفظ حق وتو برای اجرای توافق هسته‌ای قرار داد.
کد خبر : 36570

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، همانطور که «بن کاردین» عضو ارشد دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود، حمایت یک عضو دیگر سنا از توافق هسته‌ای با ایران اعلام شد.


«باب کیسی» 32مین سناتوری است که به‌طور رسمی موضع موافق خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام می‌کند.


وی در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرد، آورده است: این توافق، در دوران اجرایش، به میزان قابل توجهی برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کند و در مقایسه با تمام جایگزین‌های واقع‌بینانه دیگر، این بهترین گزینه در دسترس ما در حال حاضر است.


«کیسی» که برای اعلام حمایت خود، یک متن و تحلیل 17 صفحه‌ای، شامل 8000 کلمه منتشر کرده است، همچنین نوشت که این یکی از دشوارترین تصمیمات در دوران خدمات عمومی‌اش بوده است.


وی در مصاحبه با پایگاه «فیلی» هم گفته است: معتقدم که این توافق بدون شک، در کوتاه مدت و بلند مدت، برای امنیت ما و امنیت اسرائیل بهتر است.


با نزدیک شدن به موعد اعلام نظر کنگره آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، شمار بیشتری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نظر خود را به صورت رسمی اعلام می‌کنند. بر اساس قانونی که اردیبهشت ماه در کنگره آمریکا تصویب شد، نمایندگان این حق را یافته‌اند که توافق هسته‌ای را بررسی کنند.


قرار است پس از دو ماه، که روز 17 سپتامبر (26 شهریور) به پایان می‌رسد، کنگره در صورت نارضایتی، طرح «عدم حمایت از توافق» را تصویب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته