دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 05:12

«ظریف» در دیدار نخست‌وزیر الجزایر: مذاکرات هسته‌ای تهدید علیه هیچ کشوری نیست

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر الجزایر گفت مذاکرات هسته‌ای فرصتی مناسب برای دیپلماسی در منطقه است.
کد خبر : 36567

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار حل موضوع هسته ای را فرصتی برای دیپلماسی دانست و گفت: نشانه آن هم این بود که با کشورهای مستقل ودرحال توسعه نمی توانند با زبان تهدید سخن بگویند بلکه با زبان تکریم و احترام باید سخن بگویند.


وی ضمن اعلام آمادگی برای گفت و گوبا کشورهای منطقه و حل مشکلات آن‌ها افزود: گفت و گو باید بین کشورهای ذی نفع در موضوعات منطقه ای وجود داشته باشد.


رئیس دستگاه دیپلماسی کمک به گفت و گو میان این کشورها را از محورهای مهم تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برشمرد. وی روابط دوجانبه را مستعد گام‌های بزرگتری دانست و اظهار امیدواری کرد کمیسیون اقتصادی دو کشور نیز نتیجه بیشتری در این زمینه داشته باشد.


«ظریف» در این دیدار درباره «اقتصاد مقاومتی» گفت: «اقتصاد مقاومتی» در برنامه ریزی های کلان مد نظر است و بر همین اساس روابط با کشورهای دوست از اهمیت زیادی برخوردار است.


نخست‌وزیر الجزایر در این دیدار گفت: ایران اقدام موثر در مذاکرات هسته ای انجام داده است و این نتیجه را به دولت و ملت ایران تبریک می گویم.


وی درباره روابط بسیار خوب دو کشور گفت: مصمم هستیم در فصای جدید ناشی از توافق هسته ای گام های بزرگتری برای توسعه مناسبات فیمابین برداریم.


«سلال» افزود: باید همه کشورهای منطقه با درایت و حکمت در حل مشکلات منطقه گام بردارند.


وی درباره زمینه همکاری های دوجانبه و منطقه ای دو کشور افزود: خواستار فعال کردن حوزه های جدیدی اقتقادی میان ایران والجزایر هستیم.


«ظریف» قبل از این دیدار با همتای الجزایری خود هم دیدار و آخرین وضعیت روابط دوجانبه و زمینه های توسعه این روابط و موضوعات منطقه ای را با «رمطان لعماره» بررسی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب