ارزیابی مؤسسههای پژوهشی موجب ارتقای کیفیت آنها میشود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در هفتمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت که با محوریت بررسی «مدل ارزیابی عملکرد مؤسسههای پژوهشی کشور» در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی مؤسسههای پژوهشی منجر به اصلاح فرآیندها و ارتقای کیفیت آنها میشود.
وی در این نشست با ابراز نگرانی از غلبه بیشازحد مباحث آموزشی در برخی از مراکز پژوهشی، تأکید کرد: در ارزیابیها میتوان نواقص یا اضافاتی را که به وظایف برخی مؤسسههای پژوهشی افزوده شده است، با امتیازهای منفی اصلاح کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ارزیابی درست و واقعی میتواند روندهای غلط را اصلاح کند؛ با پیشنهادهای ارائهشده از سوی اعضای شورا میتوان ارزیابیها را بهصورت واقعیتر و درستتری انجام داد که به اصلاح شرایط منجر شود.
در این جلسه، مدل پیشنهادی مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی درباره ارزیابی عملکرد مؤسسههای پژوهشی کشور از سوی غلامعلی منتظر، مشاور رئیس مرکز و عضو شورا که بر اساس مطالعه تجربههای ملی، اسناد بینالمللی و تجربه پنج کشور در حوزه ارزیابی پژوهش تدوین شده است، برای اعضا تشریح شد.
پس از بحث و تبادلنظر اعضای شورا درباره مدل پیشنهادی مذکور، وزیر علوم ضمن تشکر از تدوین این مدل ارزیابی که میتواند راهگشای هیئتهای استانی ناتک (نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت) برای ارزیابی مؤسسههای پژوهشی باشد، تأکید کرد: با این روش میتوان مسئولان و گروههای ارزیابیکننده را بسیار دقیقتر به سمت اهداف، برنامهها و ضرورتهای انجام یک ارزیابیِ خوب هدایت کرد.
انتهای پیام/4118/4040/خ
انتهای پیام/