دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برنامه اقتصادی و توسعه 455 روستای کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اقتصادی، اشتغال و توسعه روستایی 455 روستای بالای 20 خانوار این استان در شورای برنامه‌ریزی برای اجرا بررسی شد.
کد خبر : 365400
14.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد احمدی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اقتصادی، اشتغال و توسعه روستایی 455 روستای بالای 20 خانوار از جمله برنامه‌های ششم توسعه کشور است و بر اساس آن سالانه باید 91 روستای استان در قالب این طرح قرار بگیرند.


وی با بیان اینکه این طرح با تکیه بر استعدادها و قابلیت‌های بومی و با مشارکت مردم، کمک تسهیلات بانکی و حمایت دولت است، اظهار کرد: این طرح با هدف توانمندسازی روستاها، راهکارهای ایجاد اشتغال و تولید و درصدد ایجاد درآمد پایدار در روستاها اجرا می‌شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اجرای این طرح از داشته‌ها و کارهای مطالعاتی، طرح مشاوره‌ای و برنامه آمایش کمک می‌گیریم، تأکید کرد: وقتی که دولت امکانات و خدمات را به روستاها برده باید کار، تولید و اشتغال نیز رونق بگیرد.


احمدی با بیان اینکه دولت 5 هزار میلیارد ریال اعتبار روستایی کم‌بهره به این استان اختصاص داده و حتی تا سقف 150 میلیارد ریال هم در یک روستا می‌توان سرمایه‌گذاری کرد، گفت: باید شرایط را کاملاً بررسی و تسهیلات را مدیریت و در جای خودش و هدفمند هزینه کرد.


در این نشست طرح اقتصادی، اشتغال و توسعه ویژه روستایی شهرستان‌های بویراحمد، چرام و باشت با حضور مشاوران این طرح مورد بررسی قرار گرفت.


استاندار از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران این شهرستان‌ها خواست که در مدت پنج روز آینده نظر و پیشنهادهای خود را به سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان برای اعمال آن توسط مشاور در این طرح‌ها اعلام کنند.


انتهای پیام/4117/4103/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیلات بانکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته