دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصیرزاده:

نصیرزاده: کشور درگیر جنگ اقتصادی است/ از کالای داخلی حمایت کنیم

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیجیان باید در جنگ اقتصادی فرماندهی را به‌عهده گرفته و اقدامات لازم را در دانشگاه‌ها انجام دهند.
کد خبر : 365165
636620938163296644_B_md.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، حسین نصیرزاده ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردیم وضعیت مطلوبی برای مردم رقم بزنیم و قرار بر این بود که انقلاب اسلامی یک حرکت جدی را برای سامان‌دهی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شروع بکنند.


وی افزود: از آنجا که دشمن، امام(ره) و قدرت انقلاب اسلامی را شناخت، از همان ابتدا اجازه حرکت را به جمهوری اسلامی نداد و هشت سال دفاع مقدس را بر ما تحمیل کرد.


فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارتباط میان جنگ و موضوع اقتصادی توضیح داد: دشمن در زمان جنگ هم ما را تحریم کرده بود اما بچه‌های نظام با همت و تلاش نیازمندی‌های جبهه‌ها را تأمین و شروع به ساخت تجهیزات مورد نیاز در این جبهه‌ها کردند.


نصیرزاده افزود: ما با کمترین امکانات حتی در حوزه خرید تجهیزات توانستیم با همت بچه‌های بسیجی از این مشکلات گذر کنیم.


وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و تجهیزات ساخته شده توسط نیروهای داخلی تصریح کرد: خاطرم هست که در آن دوران نارنجک‌ها و آرپی‌جی‌هایی که توسط نیروهای متخصص داخلی تولید شده بودند، با مشکلاتی روبه‌رو بودند اما امروز ما در زمینه تولید موشک حرف اول را در منطقه می‌زنیم و همگان از این موشک‌ها واهمه دارند.


رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پایان جنگ تحمیلی و ورود به عرصه جنگ اقتصادی بیان کرد: امروز بسیجیان مانند هشت سال دفاع مقدس چه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باید از نظام اسلامی دفاع کنند.


نصیرزاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه جنگ تحمیلی تمام شد ولی عرصه دیگری از جنگ بر روی ما گشوده شد، تصریح کرد: اگر ما به این سخنان توجه می‌کردیم، صنایع دیگر ما هم باید مانند صنایع موشکی و دفاعی به بالندگی می‌رسیدند اما این اتفاق نیفتاد.


وی با تأکید بر اینکه جنگی که بر ما تحمیل کردند، به جنگ و تهاجم فرهنگی تبدیل شد، ادامه داد: در این جنگ ذائقه مردم و جامعه ما را به‌سمت برندهای خارجی بردند و تغییر دادند.


فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییر ذائقه مردم به مصرف‌گرایی علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: وقتی که کارخانه‌دار ما محصولی را تولید کرد و خریدار نداشت، سبب شد که صنایع ما مستأصل شوند و امکان رقابت با برندهای خارجی را نداشته باشد.


نصیرزاده با بیان اینکه جنگ فرهنگی به تغییر ذائقه مردم تبدیل شد، توضیح داد: بعد از تغییر دادن ذائقه مردم توسط دشمن، آنها به تحریم‌های اقتصادی روی آوردند.


وی با تأکید بر اینکه بسیجیان باید در حوزه اقتصادی اثرگذار باشند، تأکید کرد: همان‌گونه که در هشت سال دفاع مقدس بسیجیان اثرگذارترین نیروهای میدان بودند، امروز باید در جنگ اقتصادی نیز فرماندهی را به‌عهده گرفته و اقدامات لازم را در دانشگاه‌ها انجام دهند.


فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییر ذائقه فرهنگی مردم گفت: دشمن با ترویج برندهای خارجی، قدرت انتخاب را از مردم گرفت و خیلی از امکانات داخلی را به‌سمتی برد که با ذهنیت ایجاد شده و تغییر ذائقه در نزد مردم، دیگر قابلیت مصرف نداشته باشند.


دو مشکل اصلی در اقتصاد از نگاه معاون دانشگاه تربیت مدرس


محمدرضا کلباسی در ادامه این همایش با اشاره به دو مشکل اصلی در اقتصاد کشور گفت: وابستگی به نفت و مشکل در صادرات کالا دو معضل بزرگ در اقتصاد کشور ما است که از دیرباز، اقتصاد ما را درگیر خود کرده است. کشورهای غربی با استفاده از این دو موضوع تلاش کردند که سلطه‌گری خود را بر کشورها مخصوصاٌ ایران تحمیل کنند.


معاون آموزش دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فرصت به‌دست آمده در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک علم است و می‌توانیم بهترین روش برای عبور از این بحران‌ها را اقتصاد مقاومتی در نظر بگیریم. وی یکی از معضلات موجود در کشور را واردات بی‌رویه به‌جای صادرات حداکثری عنوان کرد و گفت: اگر چند مورد در حوزه صادرات را در نظر بگیریم، قطعاً در صادرات محصولات موفق خواهیم بود. یکی بحث کیفیت و دومی بحث قیمت. در بحث کیفیت به‌علت اینکه بازار بسیار هوشمند عمل می‌کند، در تولید ما با نظارت جدی، کیفیت را در نظر گرفته تا امکان صادرات را از دست ندهیم.


وی با اشاره به طرحی به‌عنوان تحول راهبردی که در دانشگاه تعریف شده است، تأکید کرد: این طرح از چهار محور تشکیل شده است که یکی از بخش‌های مهم آن اقتصاد مقاومتی تحت عنوان خوداتکایی است.


انتهای پیام/4092/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
بسیجی
United States of America
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
۰
هرکسی باید از خودش شروع کنه، با ماکسیما و سراتو و لباس برند نمیشه از کالای ایرانی حمایت کرد
قالیشویی ادیب