دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 13:13
حسینی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

ساخت مجموعه گردشی تفریحی با 100 هتل ویلا در واحد مرودشت/ احداث سه سالن ورزشی سرپوشیده

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت از ساخت یک مجموعه گردشی تفریحی با 100 هتل ویلا و امکانات رفاهی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 36510

دکتر سیدابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به تصویب جامع شدن این واحد دانشگاهی و تشکر و قدردانی از مسئولان دانشگاه اظهار کرد:‌ چون این واحد در بسیاری از شاخص‌ها و با دارا بودن امکانات حرفی برای گفتن داشت؛ با نظر و محبت دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی فراهم شد تا این واحد تبدیل به یک واحد جامع دانشگاهی شود.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاهی در جنوب کشور است که با قریب به 20 هزار دانشجو و 350 عضو هیات علمی و 350 استاد مدعو ، رتبه جامع را به خود اختصاص داد.










حسینی: واحد مرودشت با معماری اسلامی و فضای سبز و همینطور داشتن پردیس و دو مسجد جزو برترین واحدهای جنوبی محسوب می شود که قرار است در آن سه سالن ورزشی سرپوشیده (استخر و زمین فوتبال) احداث شود



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت وضعیت پروژه‌های عمرانی در این واحد را یادآور شد و با بیان اینکه واحد دانشگاهی مرودشت با داشتن 5 دانشکده مصوب و یک مجموعه سما در زمینی به مساحت 120 هکتار برای ساخت یک مجموعه تفریحی آماده است، اظهار کرد: واحد مرودشت با معماری اسلامی و فضای سبز و همین‌طور داشتن پردیس و دو مسجد جزو برترین واحدهای جنوبی کشور محسوب می شود که قرار است در آن سه سالن ورزشی سرپوشیده (استخر و زمین فوتبال) احداث شود.


وی ادامه داد: دو پروژه عمرانی 6 و 3 هزار متری، اولی برای ساخت مجموعه اداری واحد مرودشت و دومی یک مجموعه فرهنگی و مسجد اختصاص دارد که بیش از 70 درصد کار آن انجام شده است و احتمالا دهه فجر و یا فروردین ماه 95 افتتاح می‌شود.


حسینی با توجه به ایجاد مجموعه فرهنگی تفریحی گفت: در جنوب ایران کمتر دانشگاهی وجود دارد که از فضای تفریحی و گردشگری بهره‌مند باشد؛ بنابراین هدفمان از ایجاد مجموعه گردشگری این است که هم فضای تفریحی و گردشگری را در این قسمت تقویت کنیم و هم در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان با آن کسب درآمد کنیم.



وی افزود: مرودشت هم به دلیل نزدیکی به تخت جمشید و هم نقش رستم شاهد حضور گردشگران بی‌شماری است که آنان با ایجاد این مجموعه فرهنگی تفریحی شامل 100 هتل آپارتمان، پارک کودک، سالن‌های ورزشی، مغازه و ... از این امکانات استفاده خواهند کرد، بنابراین این مجموعه گردشگری با توجه به بازه زمانی برابر با 35 دقیقه تا شهر شیراز، محیط مناسبی برای گردشگری و درآمدزایی خواهد بود.


حسینی درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و گسترش فعالیت‌های مبتنی بر دانش در قالب گسترش ارتباط با صنعت و جامعه به آنا گفت: دفتر ارتباط با صنعت و جامعه این واحد دانشگاهی موفق به انعقاد 4 تفاهم‌نامه همکاری مشترک با چندین شرکت و سازمان از جمله شرکت صنایع قطعات الکترونیک (صقا)، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، شهرداری شیراز و گروه مدیریتی ایرافا شده است. همچنین با وجود 5 شرکت دانش‌بنیان در استان فارس، چهار شرکت آن در مرودشت وجود دارد. همه این فعالیت‌ها در راستای کاهش وابستگی به شهریه و گسترش فعالیت‌های دانشگاه در ارتباط با صنعت و جامعه توصیف می‌شوند.









به گفته حسینی، همایش بزرگداشت ملاصدرا، همایش ملی ذکر و تجمع بزرگ دانشگاهیان در مرودشت یک روز قبل از تاسوعا از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی وحد مرودشت است



به گفته حسینی، همایش بزرگداشت ملاصدرا، همایش ملی ذکر و تجمع بزرگ دانشگاهیان در مرودشت یک روز قبل از تاسوعا از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی وحد مرودشت است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با آنا با بیان اینکه 16 رشته دکترا برای این واحد در دست پیگیری است، تعداد دانشجویان این مرکز را در مقاطع تحصیلت تکمیلی 7هزار نفر عنوان و اظهار کرد: 140 رشته دانشگاهی در این واحد دانشگاهی دائر است. این واحد اکنون دارای 350 عضو هیأت علمی بوده و تعداد 350 استاد هم به صورت مدعو با واحد همکاری دارند.


حسینی افزود: واحد مرودشت با داشتن دانشکده فنی سما و 5 دانشکده فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده کشاورزی بیشترین دانشجویان را در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دارد و در مقطع دکتری این واحد 12 رشته فعال داریم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته