دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 11:54

راهپیمایی هزاران نفر علیه تبعیض در ایتالیا

ده‌ها هزار نفر در شهر میلان ایتالیا علیه تبعیض و نژادپرستی راهپیمایی کردند.
کد خبر : 365031
1551548824483.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، ده‌ها هزار نفر علیه سیاست‌های دولت راست‌گرای افراطی ایتالیا در شهر میلان راهپیمایی کردند.


تظاهرکنندگان به افزایش تبعیض و نژادپرستی که بعد از روی کار آمدن دولت ایتالیا که از ائتلاف دو حزب راست افراطی «لیگ» و «جنبش پنج ستاره» تشکیل شده است، اعتراض داشتند و پلاکاردهایی با شعار «مردم همیشه اول هستند» حمل می‌کردند.


یکی از معترضان به خبرنگار یورونیوز گفت: ما فارغ از رنگ پوست، نژاد و دین، انسان هستیم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم. نباید علیه کسانی که به ما پناه می‌آورند این‌گونه رفتار کرد. کارهای دولت ایتالیا ضدانسانی است.


بر اساس گزارش‌ها حدود 200 هزار نفر در این راهپیمایی حضور داشتند.


از سال گذشته که دولت راست‌گرای افراطی در ایتالیا به قدرت رسیده، سیاست‌های ضد مهاجرتی در پیش گرفته است. سیاست‌های پوپولیستی رُم موجب خشم بسیاری از مردم در ایتالیا و همچنین سایر کشورهای اروپایی شده است.


به‌تازگی برخی از مقام‌های دولتی ایتالیایی ازجمله «متئو سالوینی»، وزیر کشور و همچنین «لوئیجی دی‌ماریو»، معاون نخست‌وزیر این کشور به سیاست‌های بروکسل و چند کشور اروپای غربی ازجمله فرانسه حمله کردند.


ورود پناه‌جویان از منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به اروپا باعث خیزش چشم‌گیر احزاب راست افراطی در سراسر اروپا شده است، به‌طوری که بسیاری از کارشناسان این پدیده را بزرگ‌ترین چالش در مقابل اتحادیه اروپا دانسته‌اند.


انتهای پیام/4033/4093


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته