دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 15:40
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه:

بیماران باید آگاهانه رضایت‌نامه جراحی را امضا کنند

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه عنوان کرد: بیماران باید قبل از جراحی نسبت به جراحی و عوارض آن آگاه باشند و به صورت آگاهانه وارد اتاق جراحی شود زیرا در این صورت استرس و اضطراب بیمار کاهش می‌یابد و جراحی به سهولت انجام می‌شود.
کد خبر : 36497

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، دکتر محمدمهدی قیامت در نشست خبری روز سه‌شنبه به مناسبت دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد، گفت: این کنگره پس از سه سال وقفه بصورت بین‌المللی و با کیفیت بیش از پیش برگزار خواهد شد.


رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، افزود: 30 سخنران بین‌المللی و حدود 3 تا 4 هزار پزشک به این کنگره دعوت شده‌اند.


وی با بیان اینکه این کنگره بیشترین امتیاز بازآموزی وزارت بهداشت را به خود اختصاص داده است، گفت: رشته بیهوشی نقطه اتصال تمام رشته‌های پزشکی است، بنابراین امید است با برگزاری این کنگره بتوانیم در راستای ارتقای سلامت بیماران و دانش پزشکان گام برداریم.


قیامت در ادامه با توجه به شاخص‌های اعتباربخشی بیمارستان‌ها گفت: با روی کار آمدن دکتر سجاد رضوی، مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت شاخص‌های اعتبار بخشی بیمارستان‌های تغییر کرده است به گونه‌ای که کوچکترین مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اعتباربخشی آنها موثر است.


رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بیماران قبل از عمل جراحی‌ باید طومارنامه‌ای را مبنی بر رضایت امضا کنند، گفت: بیماران باید قبل از جراحی نسبت به جراحی و عوارض آن آگاه باشند و به صورت آگاهانه وارد اتاق جراحی شوند زیرا در این صورت استرس و اضطراب بیمار کاهش می‌یابد و جراحی به سهولت انجام می‌شود.


بر اساس این گزارش، دوازدهمین کنگره بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران در مورخ 1 الی 3 مهرماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته