دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 14:06
درگاهی در گفتگو با آنا:

فضای مجازی تیم ملی ژیمناستیک نمی‌سازد/ پارکور رشته مختص پرکان

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: نمی‌توان از طریق اینستاگرام و فضای مجازی تیم ملی ساخت و ساسان پرکان ملاک‌های لازم برای حضور در ژیمناستیک را ندارد.
کد خبر : 364872
اینچه درگاهی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون ژیمناستیک در تلاش است تا بهترین عملکرد را داشته باشد و این خواسته تمامی مسئولان فدراسیون‌های ورزشی است. زهرا اینچه‌درگاهی در دومین سال حضورش به‌عنوانِ رئیس فدراسیون ژیمناستیک تلاش می‌کند تا بهترین شرایط را برای این ورزش پایه انجام دهد. بااین‌حال برخی از افراد در مصاحبه‌هایی که داشتند اعلام کردند فدراسیون دارای ایرادهای مهمی است و افرادی که درحال‌حاضر در فدراسیون ژیمناستیک کار می‌کنند، فاقد کارایی لازم هستند.


زهرا اینچه درگاهی درخصوص موارد مختلفی که علیه فدراسیون ژیمناستیک مطرح شده به خبرنگار ورزشی آنا گفت: هر موضوعی که مطرح می‌شود باید متر و مشخصاتی داشته باشد. من سؤالم این است که چگونه ممکن است بنده دارای تخصص لازم در ورزش ژیمناستیک نباشم و در سمت رئیس فدراسیون این ورزش قرار بگیرم؟ من با سابقه 10 سال حضور در تیم ملی، اولین داور بین‌المللی ژیمناستیک هستم که با حجاب مدرک گرفتم. فارغ‌التحصیل دانشکده فدراسیون جهانی ژیمناستیک هستم. سابقه قهرمان‌پروری دارم. سوابق مدیریتی من از دهه 70 به بعد است و به‌صورت کلی بیش از 42 سال در ورزش ژیمناستیک حضور داشته‌ام.


وی ادامه داد: آقای محسن سلیمانی که دبیر فدراسیون هستند، سه دوره دبیر هیئت استان مرکزی و مربی تیم ملی جوانان ایروبیک بودند، مدارک مربیگری هنری را کسب کرده‌اند، در دورانی که ورزشکار بوده‌اند عناوین مختلفی را به‌دست آورده و دارای مدرک ارشد مدیریت هستند. یکی از کارشناسان خبره ما مدرک بین‌المللی AGU دارد. اگر لازم است باز هم به مدارک و سوابق افراد حاضر در فدراسیون اشاره کنم.


خرسنددل ملی‌پوشان را مصدوم کرد


رئیس فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: یکی از کسانی که اعلام کرده فدراسیون ژیمناستیک دارای ایراد است، اسماعیل خرسنددل است که سابقه مربیگری بدنسازی در تیم ملی را دارد. من فلش عدم کفایت را 180 درجه به‌سمت ایشان می‌چرخانم، همان فلشی که او به سمت ما گرفته بود. مربی بدنساز تیم ملی باید به‌صورت کلی بر روی علم فیزیولوژی تسلط داشته باشد. در دوره‌ای که خرسنددل مربی بدنساز تیم ملی بود قهرمانانی چون هادی خناری‌نژاد و ماهان باژرنگ به‌خاطر تمرین‌های غلطی که وی به آنها داده بود، دچار عارضه شدند و عمر قهرمانی‌شان به‌پایان رسید.


قرارداد خرسنددل را تمدید نکردیم


وی افزود: ما با وجود عملکرد ضعیفی که آقای خرسنددل داشتند، به حرمتی که برای آدم‌ها قائل هستیم، فقط قرارداد ایشان را که به پایان رسیده بود تمدید نکردیم که این بهترین نوع خداحافظی است. منی که ادعایی ندارم به همراه خرسنددل که ادعای زیادی دارد مقابل یکی از اساتید جهانی ژیمناستیک می‌نشینیم، قول می‌دهم که خرسنددل نتواند 10 سؤالی که از او پرسیده می‌شود را پاسخ دهد ولی من تمامی سؤالات را به‌درستی جواب می‌دهم.


خرسنددل فدراسیون را تهدید کرد


اینچه‌درگاهی تصریح کرد: خرسنددل ما را تهدید کرده بود که اگر حقوق 2 میلیون و 500 هزار تومانی من را پرداخت نکنید علیه شما سروصدا خواهم کرد. من هیچ واکنشی به حرفی که او زد نشان ندادم و حقوقی هم به او پرداخت نشد. الان هم شاهد هستیم وی با تمام وجود تلاش می‌کند تا سنگ پیش پای فدراسیون بیندازد. کاش این زحماتی که او می‌کشید، در راه سازندگی ورزش ژیمناستیک بود؛ ورزشی که در زمره ورزش‌های پایه و مادر قرار دارد.


کمک پرکان به ژیمناستیک


وی با اشاره به صحبت‌هایی که درخصوص ساسان پرکان مطرح شده بود، گفت: زمانی که ویدئوی حرکات نمایشی ساسان پرکان در فضای مجازی پخش شد، موج خوبی به‌سود ژیمناستیک به‌راه افتاد. من با مسئول هیئت سیستان و بلوچستان تماس گرفتم و وی گفت پرکان در مدرسه صدرای چابهار تحصیل می‌کند. ما خیلی تلاش کردیم تا با او ارتباط بگیریم ولی اجازه ندادند به وی نزدیک شویم و پرکان در یک برنامه تلویزیونی استعدادش را به‌نمایش گذاشت. حتی از طریق عموی پرکان برای او پیغام گذاشتیم ولی عده‌ای فقط خواستند از نام او سوءاستفاده کنند و اجازه ارتباط با این نوجوان را گرفتند تا فدراسیون ژیمناستیک را متهم کنند که به استعدادها توجهی نمی‌کند.


3 هزار نفر حرکات پرکان را انجام می‌دهند


اینچه‌درگاهی ادامه داد: استعدادیابی در ژیمناستیک از سن 6 الی هشت سالگی انجام می‌شود. هیچ کارشناسی نباید خرد جمعی را زیر سؤال ببرد و بی‌دلیل پرکان را استعداد نابی معرفی کند. ما در کشورمان سه هزار نفر ژیمناست داریم که می‌توانند نظیر حرکات پرکان را انجام دهند. برای این نوع جوان 15 ساله که زمان حضور او در ژیمناستیک به پایان رسیده است، باید برنامه دیگری ریخت. حرکات او فوق‌العاده نیست ولی نباید به‌گونه‌ای با او برخورد کنیم که باعث دلسردی‌اش شود.


پرکان وارد رشته پارکور شود


وی افزود: ساسان پرکان می‌تواند در رشته پارکور استعدادش را بروز دهد یا اینکه در آکروژیم نشان دهد که چه توانمندی دارد. اگر او برای کار با  وسیله بارفیکس اقدام کند که دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. خود او هم اعلام کرده که کار با وسایل را بلد نیست. فدراسیون ژیمناستیک برای پرکان هدایایی هم فرستاد تا از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در اختیار او قرار بگیرد ولی لازم است بدانیم ما از طریق اینستاگرام و فضای مجازی نمی‌توانیم تیم ملی بسازیم.


زهرا اینچه درگاهی

پرکان ملاک‌های استعداد را نداشت


رئیس فدراسیون ژیمناستیک  یادآور شد: ساسان پرکان سه آذر در المپیاد استعدادهای برتر رشته‌های مختلف ورزشی شرکت کرد و ملاک‌های لازم برای حضور در ورزش ژیمناستیک را نگرفت. ما در کشورمان ژیمناست‌های 6 الی هشت ساله داریم که باید آنها را توسط پایگاه‌های قهرمانی که در استان‌های مختلف راه‌اندازی می‌کنیم کشف کنیم و به تیم‌های ملی برسانیم. اولین پایگاه قهرمانی ما در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است. پایگاه‌های بعدی در خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود. مربیان تیم‌های ملی در درازمدت به این پایگاه‌ها می‌روند و استعدادها را شناسایی می‌کنند.  


زیرسؤال بردن زحمات ما بی‌انصافی است


وی خاطرنشان کرد: رسالت من این است که بتوانم ژیمناست‌هایی را تربیت کنم که در آینده به تیم‌های ملی کمک کنند نه اینکه به امواجی که از فضای مجازی یا یک برنامه تلویزیونی متصاعد می‌شود واکنش نشان دهم. برای ما مسئولان خیلی بد است که بی‌اهمیت و بی‌تفاوت باشیم. ولی حقیقتاً کمال بی‌انصافی است که زحماتی که کشیده‌ایم، دیده نشود و بخواهند با یک جوان 15 ساله فدراسیونی را تحت فشار ناجوانمردانه قرار دهند.


خرسنددل متر بی انصافی در دست دارد


اینچه‌درگاهی درخصوص خانه ژیمناستیک ایران در ورزشگاه شهید شیرودی گفت: آقای خرسنددل اعلام کرده بودند تنها 10 ژیمناست در خانه ژیمناستیک مشغول به تمرین هستند. من واجب می‌دانم بگویم زمانی که ما در فدراسیون کارمان را شروع کردیم 200 نفر در خانه ژیمناستیک تمرین می‌کردند که امروز تعداد آنها به 340 نفر رسیده است. این آمار بیمه‌شدگان ما در آن محل است که به نام برادران شهید آذرپی نام‌گذاری شده است. مطمئن باشید که در تابستان نفرات حاضر از 340 نفر هم بیشتر می‌شود. با کدام متر می‌شود 340 نفر را 10 نفر اعلام کرد. فقط متر بی‌انصافی چنین قابلیتی را دارد.


وی افزود: چرا باید سالن تخصصی ژیمناستیک که هزینه زیادی برای آن خرج شده به ورزش‌های دیگر تعلق پیدا کند. خرسنددل اعلام کرده بود که تابلوی شهید برادران  آذرپی از سردر سالن ژیمناستیک کنده شده است. گزارش پلیس آگاهی حاکی از آن است که سه قسمت از این تابلو به‌خاطر مس نفیسی که در آن وجود دارد، به سرقت رفته و تنها یک تکه آن باقیمانده است که آن را هم ما برداشتیم تا تابلوی جدیدی را آماده کنیم.


مردم فلسطین باید به حق‌شان برسند


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک  درخصوص اینکه چرا در سایت این فدراسیون از یک ورزشکار مالزیایی در مسابقات شنا حمایت شده بود، گفت: برخی از حرکات ورزشی مناسب است چرا که در راستای حمایت از مردم فلسطین است. کاری که توسط دولت مالزی انجام شد، حمایت از دولت فلسطین بود. من هم دوست دارم ملت فلسطین به آنچه حق‌شان است برسند.


بدهی استقلال 50 میلیون است


وی درخصوص اینکه فدراسیون ژیمناستیک از باشگاه استقلال چقدر طلب دارد، عنوان کرد: این طلب متعلق به گذشته است. 200 میلیون به باشگاه استقلال قرض داده شده بود اگرچه باید برخلاف این اتفاق می‌افتاد چرا که وضع مالی فوتبال از ژیمناستیک بهتر است. باشگاه استقلال بخش عمده بدهی‌اش را داده است و فقط 50 میلیون به فدراسیون ژیمناستیک بدهکار است که در آینده پرداخت می‌شود.


اینچه درگاهی درخصوص اینکه همکاری فدراسیون با محمد آذرپی سرمربی سابق فدراسیون ژیمناستیک چگونه است، گفت: آذرپی با ما قرارداد دارد. او در گروه مشاوران تیم‌های ملی است و در رقابت‌های انتخاب شرکت می‌کند. روزانه در خانه ژیمناستیک کلاس آموزشی هم برگزار می‌کند.


امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستم


وی درخصوص اینکه تیم ملی ژیمناستیک این شانس را دارد که در المپیک 2020 توکیو نماینده‌ای بدون وایلدکارت داشته باشد، تأکید کرد: اگر بتوانیم با سهمیه وایلدکارت هم نماینده‌ای در المپیک داشته باشیم، کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم چرا که مسبوق به سابقه نبوده که ایران در المپیک نماینده ژیمناست داشته باشد. البته من پیش از این گفته‌ام که زمان را برای المپیک 2020 از دست داده‌ایم ولی نمی‌خواهم با ناامیدی حرف بزنم چرا که نتایج خوبی که اخیراً کسب کرده‌ایم ما را به آینده امیدوار کرده است.


زهرا اینچه درگاهی

تاریخ‌سازی ژیمناستیک در المپیک جوانان


رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: مدالی که در المپیک جوانان آرژانتین کسب کردیم ما را نسبت به آینده بسیار امیدوار کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که ما در فدراسیون به‌خوبی کار می‌کنیم. جالب است بدانید که فدراسیون جهانی ژیمناستیک در مجله رسمی خود نوشته بود که ژیمناستیک ایران تاریخ‌سازی کرده است. به قول جوانی که موفق شده بود مدال بگیرد، لذت قدم زدن با مدال، حسی متفاوت با تمامی حس‌ها است. نکته مهمی که باید بدانیم این است که تیم ملی جوانان ژیمناستیک ما در میان 25 تیمی قرار دارد که در مسابقات وردچمپیونزشیپ مجارستان شرکت خواهد کرد. در دنیا 116 کشور تنها یک رأی در فدراسیون ژیمناستیک دارند، چند کشور سه رأی دارند و ایران در میان کشورهایی است که دو رأی دارد و این افتخار توسط فدراسیون ما برای اولین بار کسب شده است. ما به زودی برای جام جهانی باکو اعزام جدیدی خواهیم داشت و همه تلاش‌مان را می‌کنیم که ژیمناستیک را دارای سهمیه در المپیک 2020 توکیو کنیم.


برای ممانعت از مهاجرت جذابیت را افزایش دادیم


وی درخصوص مهاجرت‌هایی که از سوی برخی ژیمناست‌ها در سال‌های گذشته رخ داده، گفت: مسلماً فدراسیون دوست ندارد ژیمناستی از کشور مهاجرت کند و البته که بیشتر مهاجرت‌ها در سال‌های گذشته رخ داده است. ما همه تلاش‌مان را کرده‌ایم که جذابیت را برای ژیمناست‌های کشورمان بالا ببریم و با اعزام‌های مختلف، تمرین‌های متنوع و حتی پاداش‌های لازم فضایی حاصل کردیم تا قهرمانان ما فکر مهاجرت به سرشان رخنه نکند. البته که آدم‌ها خودشان برای زندگی‌شان تصمیم می‌گیرند ولی من به‌شدت ناراحت شدم وقتی امین ارباب و سعید رمضان‌پور مهاجرت کردند. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا نابسامانی‌های فنی و اجرایی که باعث بی‌انگیزگی ژیمناست‌ها شده بود از بین ببریم و همه سرمایه‌های کشورمان را حفظ کنیم.


امسال چند اسپانسر جذب کردیم


اینچه درگاهی در پایان یادآور شد: خرسندل گفته بود من اعلام کرده‌ام 15 اسپانسر برای فدراسیون ژیمناستیک جذب می‌کنم. ایشان لطف کنند منبع این صحبت بنده را معرفی کنند. ولی باید بگویم ما تلاش‌مان را برای جذب اسپانسر انجام داده‌ایم و امسال چهار اسپانسر داشتیم. ضمن اینکه از گذشته بدهی‌های زیادی برای ما به ارث گذاشته شده بود و نیازمند بودجه هستیم تا بتوانیم فدراسیون را بدون بدهی پیش ببریم. بدون تردید جذب اسپانسر کار دشواری است ولی ما همه تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بهترین عملکرد مالی را ارائه کنیم.


انتهای پیام/4051/4048/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته