دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهش و فناوری واحد خبر داد

6 طرح دانش‌بنیان واحد بندرعباس در نوبت اخذ مجوز نهایی از سازمان مرکزی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در این واحد دانشگاهی از موافقت شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان استان هرمزگان با طرح‌های ارایه شده این واحد خبر داد.
کد خبر : 36478

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر تورج اسدی گفت: با بررسی و اقدامات لازم، این واحد تعداد 6 طرح دانش‌بنیان برای اخذ مجوز و تصویب به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال کرده است.


وی با توجه به رویکرد جدید دانشگاه در خصوص کاهش وابستگی به شهریه و هزینه های جانبی و حرکت در مسیر چابک‌سازی واحدها و مراکز گفت: مرکز رشد و واحدهای فناور این واحد با در نظر گرفتن فضای مناسب و راه‌اندازی هسته‌های فناور خود حرکت جدی در زمینه تولید داخلی برداشته و امید است تا با مشارکت استادان و افراد صاحب‌نظر گام اساسی در این زمینه برداشته شود.


این مسئول، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی را از دیگر مولفه‌های مهم و اساسی در تقویت توانمندسازی حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور یاد کرد و گفت: ایجاد فرصت‌های مطالعاتی به اعضای هیات علمی، دانشگاه را در مسیر رشد قرار می‌دهد و توانمندی‌های علمی و پژوهش دانشگاه را تقویت می‌کند.


اسدی از ایجاد فرصت مطالعاتی برای دو عضو هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت:این دانشگاه در راستای انجام تحقیق و مطالعه با موضوعات خاص شرایط را برای حضور استادان منتخب خود در خارج از کشور فراهم کرده و قرار است با انجام کار مشترک با استادان شاغل و صاحب‌نظر در مدت معین صورت پذیرد.


وی با بیان اینکه این اقدام با رعایت آیین‌نامه مربوطه صورت پذیرفته گفت: اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی که این فرصت در اختیار آنان قرار داده شده، دارای تمامی امتیازهای لازم و شرایط مزبور هستند و با تایید این دانشگاه انجام شده است.


اسدی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون تعداد 5 مقاله علمی و پژوهشی اعضای هیات علمی این دانشگاه در کشور های ایتالیا، اسپانیا و ترکیه پذیرفته شده است، گفت: این دانشگاه برای حمایت از استادان پژوهشگر خود هماهنگی لازم برای عزیمت و شرکت در این رویداد مهم فراهم کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته