شرح وظایف مدیران هتلهای عتبات اعلام شد
به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با توجه به بازنگر و اصلاحات انجامگرفته، شرح وظایف جدید مدیران هتلهای ایرانی در عتبات عالیات از سوی اداره کل کارگزاران سازمان حج و زیارت اعلام شد.
بر اساس این گزارش، مدیران هتلهای عتبات عالیات عراق افرادی هستند مجرب و توانمند که مطابق با ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان حج و زیارت انتخاب و مسئولیت نظارت بر نحوه ارائه خدمات به زائران را بر اساس قرارداد فیمابین شرکت مجری شمسا و شرکتهای مجری عراقی در هتلی که به آنها سپردهشده است تحت نظر ستاد شمسا بر عهده دارند.
این گزارش حاکی است، آشنایی نسبی با زبان عربی در راستای انجام مأموریت محوله، آشنایی نسبی با وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و امنیتی کشور عراق و بهویژه اماکن زیارتی و کسب آخرین اخبار و اطلاعات در این زمینه قبل از عزیمت به محل مأموریت و آشنایی با فرایند اجرائی و سیاستهای ابلاغی بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا و ستاد مربوطه و برنامهریزی مناسب جهت انجام مأموریتهای محوله از جمله شرح وظایف مدیران هتل دار در عراق است.
همچنین مطالعه و اشراف کامل به آخرین بخشنامهها و دستورالعملهای ابلاغی از سوی مبادی ذیربط، متعهد به انجام وظایف و حضور منظم و فعال در طول مدت مأموریت با شادابی و نشاط، مطالعه و اشراف کامل به شرح وظایف عوامل اجرایی هتل خانهدار، انباردار، استقبال، پذیرایی، آشپز و ... آشنایی کامل با مقررات هتلها به لحاظ شرایط اسکان، امکانات، تأسیسات و مفاد قراردادهای منعقده در حوزههای اسکان، حملونقل، تغذیه از دیگر وظایف مدیران در عراق به شمار میآید.
شرکت در جلسه توجیهی قبل از سفر، شناخت و تعامل سازنده با تمامی عوامل زیرمجموعه و مدیران و عوامل بومی هتل و انتقال درخواستهای خود به مدیر عربی در چارچوب قرارداد بهمنظور پیشبرد اهداف سازمانی، انجام اقدامات اولیه شامل برنامهریزی و تهیه امکانات و تجهیزات لازم و تدوین برنامه زمانبندی مدون، بر اساس نیازهای منطبق شده با شرایط عراق و هتلها، تهیه گزارشهای لازم و انجام آسیبشناسی باهدف شناخت تهدیدها و فرصتهای موجود بهمنظور ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرائی مناسب در بهبود خدمات زیارتی و مستندسازی و ثبت تجربیات مفید و سازنده جهت انتقال به مسئولان مربوطه و مدیران جایگزین، توانمند در اتخاذ تصمیم بهموقع و مقابله با مشکلات احتمالی و پیگیری و رفع نواقص هتلها و تأمین نیازمندیهای زائرین بر اساس قرارداد از دیگر این شرایط عنوانشده است.
همکاری و هماهنگی جدی با حراست، بازرسی و ارزشیابی سازمان و عنداللزوم هدایت مراجع مرتبط با هریک، نظارت بر عملکرد مدیران کاروانها و بهکارگیری آنان در امور اجرایی هتل طبق برنامهریزی انجامشده و تکمیل فرمهای ارزشیابی مدیران کاروانها براساس دستورالعمل ابلاغی دفتر بازرسی و ارزشیابی و حضور فعال و مؤثر از اولین روز مأموریت تا آخرین روز و انجام امور با تمام توان و پرانرژی تا لحظه تحویل مسئولیت به مدیر بعدی هتل و عدم سستی در انجام امور از دیگر وظایف مدیران هتل شناخته میشود.
انتهای پیام/4072/4090/
انتهای پیام/