دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 10:05
برانکو در گفتگو با آنا:

خیلی‌ها می‌خواهند قهرمان جهان شویم/ از هیچ حریفی ترس نداریم

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از هیچ حریفی هراس نداریم و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را به‌دست آوریم.
کد خبر : 364729
15513738282mxlyfgeq4.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، برانکو ایوانکوویچ موفق شد پرسپولیس را به بهترین عنوان آسیایی‌اش برساند و با سرخ‌پوشان نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. او در دو فصل گذشته پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرد و این فصل هم تیمش در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. شاگردان برانکو این هفته وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند و سرمربی کروات سرخ‌ها قصد دارد تا تیمش را که با پیروزی در لیگ برتر وارد مهم‌ترین مسابقات باشگاهی آسیا شده در این رقابت‌ها هم موفق کند.


سرمربی سرخ‌پوشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی آنا، پاسخگوی سئوالات ما بوده که در ادامه متن مصاحبه را مشاهده می‌کنید.


گزیده‌ای از صحبت‌های برانکو را در زیر می‌خوانید:


*در گل‌زنی ضعیف عمل کردیم


*حرفی در مورد منشا ندارم


*از هیچ تیمی در آسیا نمی‌ترسیم


*بودیمیر نیاز به زمان دارد


*خیلی‌ها می‌خواهند ما قهرمان جهان شویم


*تنها تیمی هستیم که دو بار به نیمه‌نهایی آسیا رفتیم


*انگار تیم‌های دیگر کار نمی‌کنند و فقط ما مشغول کار کردن هستیم


*برنامه مسابقات خیلی فشرده است
 


آنا: پرسپولیس با شکست صنعت‌نفت با پیروزی وارد لیگ قهرمانان شد. نظرتان درباره این بازی چیست؟


برانکو: از بازی با صنعت‌نفت خیلی راضی‌ام. به‌جرئت می‌توانم بگویم بهترین بازی‌مان در نیم‌فصل دوم بود. فقط حیف شد که با اختلاف بیشتری نبردیم. هواداران از بازی لذت بردند و 10 موقعیت گل ایجاد کردیم و کارهای خیلی قشنگ زیاد بود. درون زمین زیر باران بردیم و برای همین خیلی راضی هستم از نمایش بچه‌ها و یک اعلام آمادگی بسیار خوب قبل از آغاز لیگ قهرمانان بود.


آنا: راجع به وضعیت مصدومان قبل از بازی با پاختاکور بفرمایید.


برانکو: کمال کامیابی‌نیا که مصدوم است. سیدجلال حسینی مشکلی ندارد، فقط یک‌مقدار گلودرد داشت. بودیمیر هم مفصل رانش یک‌مقدار کش آمده و مشکل خاصی ندارد. آدام همتی به تمرینات آمده است، شایان مصلح را هم حالا باید وضعیتش را ببینیم. تکلیف کمال هم به‌زودی روشن می‌شود.


آنا: باوجود موقعیت‌های زیادی که پرسپولیس در این فصل داشته؛ آمار گل‌زنی تیم‌تان نسبت به فصل قبل افت کرده، برنامه‌تان  برای ادامه فصل چیست؟


برانکو: بله، دقیقاً همین‌طور است. به‌خاطرِ کم گل زدن یک مقدار بازیکنان عصبی می‌شوند. طبیعی است که دل‌مان می‌خواهد همیشه بازی را با اطمینان و خیال راحت تمام کنیم. البته حریفان ما خیلی خوب دفاع می‌کنند ولی باید بیش از اینها به رقبا گل بزنیم.


آنا: با توجه به اینکه بازی پاختاکور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را دیده و آنالیز کرده‌اید، بازی سه‌شنبه با این تیم را چطور می‌بینند؟


برانکو: فکر می‌کنم قوی‌ترین مسابقات آسیا دارد شروع می‌شود و من و تیمم از هیچ چیزی نمی‌ترسیم. اگر بازیکنانم همان‌طور که مقابل صنعت‌نفت آبادان بازی کردند بازی کنند از هیچ حریفی در آسیا هراس نداریم.


آنا: منشا برای استقلال گل زد و پاس گل داد، راجع به او هم می‌خواهید صحبت کنید؟


برانکو: الان چه باید بگویم درباره منشا؟


آنا: بازیکن سابق تیم شما بود!


برانکو: من مربی پرسپولیس هستم، از پرسپولیس بپرسید نه از استقلال. منشا بازیکن ما نیست که من درباره‌اش نظر بدهم. ما از او به‌خاطر زحماتی که در تیم‌مان کشید تشکر کردیم و الان حق دارد هر جایی که می‌خواهد را برای بازی کردن انتخاب کند.


آنا: راجع به بودیمیر بگویید که در بازی قبلی پاس گل داد و گفته بودید که نیاز به فرصت دارد.


برانکو: بله، هنوز زمان می‌خواهد که آماده شود، خودش را با لیگ ایران، بازیکنان ایران و روش بازی در ایران هماهنگ کند.


آنا: به‌دلیلِ اینکه پرسپولیس فینالیست آسیا شده توقع‌ها بالا رفته و هواداران دوست دارند تیم‌تان بازی‌ها را با حداکثر اختلاف ببرد یا حداقل مساوی کند.


برانکو: بله، شاید خیلی‌ها انتظار دارند ما قهرمان جهان هم بشویم. من قبلاً هم گفتم که ما تنها تیمی هستیم که نیمه‌نهایی را دو سال متوالی بازی کردیم. یعنی نه فینالیست‌ها و نه قهرمان آسیا دو سال متوالی به نیمه‌نهایی نرسیدند. ورزش است به‌هرحال و همیشه نمی‌توانی در دنیا بهترین باشی. رئال باید بارسلونا را با چهار گل اختلاف می‌برد، ولی نتیجه چه شد؟! سه هیچ به نفع بارسلونا! فوتبال همین است دیگر، طبیعی است که انتظارات همیشه وجود دارد. یک جوری صحبت می‌کنید درباره انتظارات مثل اینکه تیم‌های دیگر اصلاً تمرین و کار نمی‌کنند! و ما باید برویم همه را ببریم.


آنا: پرسپولیس الان در سه جام مدعی است، جام حذفی، آسیا و لیگ، همچنین بازی‌های امید، این مسئله بازی‌های شما را خیلی فشرده می‌کند و برنامه‌ریزی سختی خواهید داشت؟


برانکو: بله، برنامه خیلی سخت و فشرده‌ای داریم. نمی‌دانم حالا چه‌جوری باید پیشرفت کنیم. خیلی سنگین است ولی چه‌کار می‌توانیم بکنیم؟! ناچاریم با تمام توان تلاش کنیم.


انتهای پیام/4051/4048/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب