دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1397 - 13:36
سخنگوی کرملین:

دستیابی به توافق ملموس میان آمریکا و کره شمالی غیرممکن است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که دستیابی به توافق ملموس میان آمریکا و کره شمالی غیرممکن است.
کد خبر : 364505

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روسیاالیوم، «دیمیتری پسکوف» پس از شکست مذاکرات میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای دستیابی به توافق ملموس میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را غیرممکن توصیف کرد.


با وجود این، دفتر ریاست جمهوری روسیه مذاکره میان ترامپ و اون را مثبت ارزیابی کرد.


سخنگوی کرملین درباره نشست ترامپ و اون گفت: «کرملین نمی‌تواند درباره مذاکراتی که غیرعلنی و پشت درهای بسته انجام می‌شود، نظر دهد. مذاکرات پایان نیافته است و این روند قطعاً مثبت است».


وی افزود: «به‌نظر می‌رسد انتظار داشتن یک توافق ملموس میان دو طرف دور از واقعیت باشد».


به گزارش آنا، دونالد ترامپ در نشست خبری خود در هانوی گفت: «مذاکرات سخت‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌کردیم. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از من خواست تا همه تحریم‌ها را لغو کنم، ولی ما مخالف این موضوع هستیم. وی به من وعده داد که آزمایش‌های موشکی جدید انجام ندهد و من به وعده‌اش اطمینان می‌کنم».


وی درباره نشست بدون نتیجه‌اش با رهبر کره شمالی تصریح کرد: «مذاکرات سازنده‌ای را با کیم انجام دادم. پمپئو فکر می‌کرد امضا کردن توافق خوب نیست و ما گزینه‌هایی داشتیم، ولی تصمیم گرفتیم که فعلاً اقدامی انجام ندهیم. با وجود گام‌هایی که کره شمالی به سمت خلع سلاح اتمی برداشته است، ولی تمام تحریم‌ها علیه این کشور همچنان باقی است و ما از هیچ تحریمی دست برنداشتیم».


ترامپ تصریح کرد که برخی اختلاف نظرها با کیم درباره خلع سلاح اتمی وجود دارد ولی با گذر زمان و ارتباطات بیشتر حل می‌شود.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب