دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1397 - 12:52
بیانیه سازمان ملل متحد:

رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را در نوار غزه نقض کرده است

کمیته حقیقت‌یاب غزه وابسته به سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را درخلال تظاهرات بازگشت در نوار غزه نقض کرده است.
کد خبر : 364496
154718835683244000.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، کمیته حقیقت‌یاب غزه وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی به موضوع تجاوزات گسترده نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه در زمان برگزاری تظاهرات بازگشت پرداخت.


در این گزارش آمده است: «رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را درخلال تظاهرات بازگشت در نوار غزه نقض کرده است و سربازان این رژیم قوانین بین‌المللی حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند».


این کمیته افزود: «برخی تجاوزات نیروهای صهیونیست می‌تواند جنایت جنگی یا جرائم ضد انسانی تلقی شود. تک‌تیراندازهای اسرائیلی بیش از 6هزار گلوله به سمت تظاهرکنندگان در نوار مرزی (سرزمین‌های اشغالی) شلیک کرده‌اند که به شهادت بیش از 189 نفر منجر شده است».


در این گزارش آمده است: «سربازان اسرائیلی تاکنون 35 کودک را درخلال تظاهرات بازگشت به صرب گلوله شهید کرده‌اند و در میان آمار قربانیان فلسطینی، سه امدادگر و دو خبرنگار نیز مشاهده می‌شود. امدادگران و خبرنگارانی که هدف حمله قرار گرفتند، لباس مشخص شغل خود را پوشیده و قابل تمایز از سایر مردم بودند».


طبق این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم، 6هزار فلسطینی را در زمانی که در تظاهرات بازگشت حضور داشتند هدف قرار دادند که 3هزار و 98 نفر زخمی شده‌اند. تک‌تیراندازهای این رژیم همچنین با اطلاع از اینکه هدفشان امدادگر یا خبرنگار است، به سوی آنها گلوله شلیک کرده‌اند.


کمیته حقیقت‌یاب غزه تأکید کرد که اعتراضات مردم فلسطین باهدف رفع محاصره نوار غزه انجام شده است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته