دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1397 - 11:23
سفیر پاکستان در واشنگتن:

آمریکا در تنش میان هند و پاکستان میانجی‌گری کند

سفیر پاکستان در واشنگتن از رئیس جمهور آمریکا خواست تا در تنش میان هند و پاکستان میانجی‌گری کند.
کد خبر : 364472
1039371625.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، «اسد مجید خان» با انتقاد از محکوم نکردن نقض حریم هوایی پاکستان ازسوی هند به‌وسیله آمریکا، خواستار نقش‌آفرینی بزرگ این کشور در تنش میان هند و پاکستان شد.


سفیر پاکستان در واشنگتن با بیان اینکه اتخاذنکردن موضع ازسوی آمریکا باعث شد تا هند به تجاوز خود ادامه دهد، گفت: «ما قطعاً دوست داریم شاهد فعالیت‌های بیشتر (آمریکا) باشیم و یقیناً واشنگتن  فعالیت‌های بیشتری انجام خواهد داد».


وی با تأکید بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید وارد میانجی‌گری در تنش میان هند و پاکستان شود، تصریح کرد: «بیانیه‌ای که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از حمله هوایی هند به خاک پاکستان و با ادعای حمله به مواضع تروریست‌ها انجام داد، چند پهلو بود و باعث شد هندی‌ها بیشتر تحریک شوند و به تجاوز خود ادامه دهند».


مجید خان گفت: «شاید هیچ کشور دیگری همچون آمریکا وجود نداشته باشد که بتواند نقش میانجی را ایفا کند، زیرا این کشور با هر دوی کشورها روابط خوبی دارد».


به گزارش آنا، روز گذشته سه جنگنده پاکستانی حریم هوایی هند را در منطقه کشمیر نقض کردند که دو جنگنده هندی نیز در تقابل با این موضوع ساقط شدند. در این میان پاکستان یک خلبان هندی را اسیر کرده است.


وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که به کاردار سفارت پاکستان ابلاغ کرده است که دهلی‌نو می‌خواهد تا خلبان هندی در صحت و سلامت به هند بازگردد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته