رسانههای خارجی بیشتر از صداوسیما از بیانیه رهبری استقبال کردند
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا گنجی در اولین نشست علمی ـ تخصصی دانشکده ارتباطات و رسانه با موضوع «محورهای رسانهای بیانیه گام دوم و مسئولیت رسانهها» که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد در خصوص لزوم توجه به رسانههای خارجی در انتقال پیام اظهار کرد: رسانههای خارجی طرف مقابل و علیه شما هستند و به نوعی دشمن محسوب میشوند قرار نیست که این رسانهها، رسانههای شما باشند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب به بیشتر رسانههای اجتماعی خارجی قبل و بعد از انقلاب بدبین بوده و هستند، گفت: رسانههای غربی بهدنبال سرنگونی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند زیرا مشکل آنها این است که بعد از ۴۰ سال انقلاب اسلامی را نپذیرفته و بهدنبال کنار آمدن با شما هم نیستند.
مدیر دفتر کمپانی خبری رویترز در ایران خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران نفهمیدیم اتاق فکر و تصمیمگیرنده در ارتباط با استراتژی رسانهای کجاست و این استراتژی چیست؟ زیرا هر دولتی که روی کار میآید نظام رسانهای جدید چهار سالهای را تعریف میکند.
این فعال حوزه رسانهای با اشاره به اینکه امام خمینی ۱۳۲ مصاحبه را با رسانههای خارجی انجام دادند، گفت: دو مورد از این مصاحبهها در نجف، ۱۱۵ مصاحبه در نوفل لوشاتو و ۱۵ مصاحبه دیگر در ایران صورت گرفت و این بیانگر آن است که ایشان بیشترین بهرهبرداری را از جریانات رسانهای انجام دادند.
وی افزود: امام خمینی فعالیت هیچ رسانهای را بعد از انقلاب منع نکردند که این میتواند هم بیانگر یک ظرفیت باشد و هم یک تهدید، ولی مسئله اینجاست که ما همیشه سوار بر ضعف شدهایم و هر جا که قدرت بود ما در موضع ضعف بودهایم.
مدیر دفتر کمپانی خبری رویترز در ایران ضمن اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران اذعان کرد: همین قدر که جمهوری اسلامی ایران توانست چهل سال دوام بیاورد بیانگر این موضوع است که پارامترهای قدرتی در آن وجود داشته و بخش ناگفتهای از آن در رسانهها نهفته است.
گنجی با بیان اینکه در اول انقلاب رسانههای مدرن زیادی وجود داشتند اما انقلاب اسلامی توانست به رهبری امام خمینی به همراه روحانیون و مساجد اتفاق بزرگی را رقم بزند، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ نیز همین رسانههای سنتی کار را پیش بردند، در حال حاضر ما با مدیرانی مواجه هستیم که هر جا که کم میآورند پای رسانههای خارجی را وسط میکشند.
این فعال حوزه رسانه اذعان کرد: عصر طلایی رسانهها که در آن رسانهها، حکومتها را عوض میکردند و دولتها را میچیدند و یا رئیس جمهوری را بر سر کار میآوردند به اتمام رسیده است و روی کار آمدن ترامپ در آمریکا از طریق توییتر بیانگر این مهم است.
* صداوسیما با کلیت نظام قرابتی ندارد
مدیر دفتر کمپانی خبری رویترز در ایران افزود: اگر من میخواستم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کنم به جای صدا و سیما آن را به شرکتهای خصوصی آن طرف آبی میدادم، زیرا این موضوع برای آنها جذابیت بیشتری دارد و بیشتر از صداوسیما از این بیانیه استقبال کردند.
وی تصریح کرد: بعد از چهل سال که از انقلاب میگذرد انقلاب اسلامی برای خارجیها همچنان دارای جاذبه است، اما صدا و سیمای ما کارایی لازم را ندارد، چون درست است که این نهاد، یک نهاد دسته راستی به نظر میآید، ولی بدنه قالب آن اصلاحطلب است و بهطور کلی با کلیت نظام قرابتی ندارد.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/