دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش «پشت سرتو نگاه نکن» در نقد شیوه‌های سنتی بازیگری ایرانی اجرا می‌شود

نمایش «پشت سرتو نگاه نکن» کاری از حامد ادوای که اثری در نقد شیوه‌های سنتی بازیگری ایرانی است، از هفته آینده در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی اجرا می‌شود.
کد خبر : 36417

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نمایش «پشت سرتو نگاه نکن» نوشته سمانه پرهیزکاری به کارگردانی حامد ادوای از یکشنبه 15 شهریور ماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه خواهد رفت.


این اثر نمایشی که بر پایه برخی از کاراکترهای نمایشنامه «باگانه» نوشته مجتبی رفیعی به نگارش در آمده است، درباره سه مرد تاریخی است که برای دیده و ثبت شدن در تاریخ پا به دنیای امروز و شهری ناشناخته می‌گذارند که در آنجا به دنبال اصلاح خود و دیده شدن باشند اما درگیر مسائلی می‌شوند که از پس حل آن‌ها بر نمی‌آیند و در نهایت به حالت تاریخی و اولیه خود باز می‌گردند.


نمایش «پشت سرتو نگاه نکن» یک ضد روایت با المان‌های نمایش ایرانی و استفاده از المان‌های نمایش‌های غربی است . چندین داستان با تم‌های مختلف در بستر کمدی در هم می‌آمیزد و داستان نمایش را می‌سازد.


این نمایش به نوعی به نقد شیوه‌های سنتی بازیگری ایرانی می‌پردازد و با تلفیق نسل سنتی بازیگری و سبک مدرن در طول نمایش سعی در تغییر شیوه‌های بازیگری مرسوم دارد اما در انتها هیچ رخ نمی‌دهد.


محمد اصغری، سهیل عبدی، امین دماوندی، دلارام پهلوان هاشمی، علیرضا لبیبیان، جواد قاسملو، مریم نقیبی، سونیا کثیری، مریم فرحی عروسک گردانان این نمایش هستند.


علی سینا رضا نیا طراحی افکت و موسیقی، هادی حدادی و فریماه فرهنگی همراهان گروه موسیقی، سما ستوده طراحی و انتخاب لباس، سمن قناد طراحی و اجرای گریم، هما خداجوی طراحی و ساخت عروسک، عطیه ادوای طراح پوستر و بروشور و رژین دلفان عکاسی این اثر را برعهده دارند.


نمایش «پشت سرتو نگاه نکن» از 15 تا 31 شهریور ماه هر شب ساعت 20:45 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی که در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ واقع شده است، روی صحنه خواهد رفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب