دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1397 - 06:00
فضل‌اللهی با آنا مطرح کرد:

توانایی دانشگاه آزاد قم برای تبدیل‌‌شدن به قطب علوم انسانی اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم عنوان کرد که این دانشگاه مطابق تعاریف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌تواند قطب علوم انسانی - اسلامی معرفی شود.
کد خبر : 364135
by-providing-the-guidelines-transfer-conditions-for-students-from-islamic-azad-university-from-the-beginning-of-education-registration-date.PNG

سیف‌الله فضل‌اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم با تشریح مهم‌ترین برنامه‌ها و دستورکارهای ترم تحصیلی بهمن 97-98 دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اظهار کرد: در راستای ترویج و پرورش ایده و حمایت از آن در راستای بهره‌برداری در زمینه کارآفرینی، اوایل سال 98 نخستین استارت‌آپ ویکند در این دانشگاه برگزار می‌شود که می‌توان آن را جزء مهم‌ترین اتفاق‌های نیمسال دوم سال تحصیلی 97-98 برشمرد.


وی افزود: کارگاه سه روزه ایده‌پردازی و نوآوری نیز برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با عنوان «از ایده تا عمل» در راستای بسترسازی برای خلق ایده‌های نو دانشجویان  برگزار می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تأکید کرد: دومین نمایشگاه دانشجویی از دستاوردهای علمی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم هم با مشارکت انجمن‌های علمی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با رویکرد ایده‌پردازی، تولید ایده و زمینه‌سازی برای بهره‌برداری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه هسته‌ها و واحدهای فناور و معرفی توانمندی‌های آکادمیک گروه‌های آموزشی به جامعه برگزار خواهد شد.


فضل‌اللهی افزود: برگزاری نخستین نشست آشنایی دانشجویان جدید با حوزه فعالیت‌های پژوهش و فناوری در راستای جهت‌دهی حرکت‌های علمی آموزشی به سمت پژوهش‌محوری و تولید علم و نظریه‌پردازی از برنامه‌های پیش رو در حوزه پژوهش و فناوری است.


وی بیان کرد: افتتاح بخش تجهیزات تازه‌تأسیس کارگاه‌های خریداری شده و کارگاه‌های توسعه‌یافته گروه‌های فنی مهندسی به‌ویژه گروه عمران دانشکده فنی مهندسی در نیمه دوم اسفند جاری را می‌توان از مهم‌ترین فعالیت‌های توسعه و تجهیز فضای آموزشی دانشجویان برشمرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: این دانشگاه جزء دانشگاه‌های دارای ظرفیت مناسب انسانی، علمی و فرهنگی برای تبدیل به قطب علوم انسانی - اسلامی است.


واحد قم

فضل‌اللهی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قم به لحاظ قرارگرفتن در جوار کریمه اهل بیت(س) و حوزه علمیه قم و برخورداری از ظرفیت عظیم علمی و انسانی و با توجه به ارتباط‌های مناسب برای بهره‌برداری از این توانمندی‌ها، مطابق تعاریف وزارت علوم و تحقیقات می‌تواند به عنوان قطب علوم انسانی ـ اسلامی معرفی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: در این زمینه استادان توانمند و دارای دغدغه تعالی علوم انسانی که بحمدالله در قم بسیار هستند، می‌توانند نقش پیشرو و برجسته‌ای داشته باشند.


فضل‌اللهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قم به‌عنوان قطب علوم انسانی ـ اسلامی در راستای تعالی علوم انسانی و کمک به بومی‌سازی و اسلامی‌سازی علوم انسانی و تحقق علوم انسانی حکمت بنیان که هم مبانی عقلانی - اسلامی داشته و هم مبانی کاربردی و عملی داشته باشد، می‌تواند نقش تعیین‌کننده  داشته باشد که این روند در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام/4103/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته