دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1397 - 07:13

بررسی ممنوعیت حجاب در مدارس آلمان

ممنوعیت حجاب در مدارس ایالت اشلسویگ-هولشتاین قانونی می‌شود.
کد خبر : 364009
400x300.jpg

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، نخست‌وزیر ایالت «اشلسویگ ـ هولشتاین» از ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌های این ایالت سخن گفت. «دانیال گونتر» در گفت‌وگو با وب‌سایت ولت افزود: حجاب کامل با سیستم آموزشی ما منطبق نیست.


وزیر آموزش این ایالت نیز هفته پیش، قول داد که ممنوعیت حجاب در مدارس اشلسویگ-هولشتاین را بررسی می‌کند«کارین پرین» این اظهارات را در پی ممنوع شدن پوشیدن نقاب و برقع در سالن سخنرانی و کلاس درس دانشگاه «کیل» توسط مسئولان این دانشگاه گفته بود.


رهبر حزب دموکرات آزاد نیز با حمایت از این تصمیمات تصریح کرد: پوشش صورت در مدارس و دانشگاه‌های ما قابل قبول نیست. «کریستوفر وگت» مدعی شده بود که به‌زودی اعضای احزاب دمکرات آزاد آلمان، اتحادیه دمکرات مسیحی و سبزها دراین‌باره به توافق می‌رسند. این در حالی است که اعضای حزب سبزها با چنین ممنوعیتی موافق نیستند.


«اکافون کلبن»، رئیس فراکسیون سبزها در ایالت اشلسویگ-هولشتاین دراین‌باره گفت: در توافقنامه ائتلاف هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت حجاب نشده است؛ بنابراین ما تنها در صورتی که سه حزب به توافق برسند، می‌پذیریم که ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها اعمال شود.
انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته