دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 11:34
در جمع کارکنان

میرزا: بزودی60 رشته تحصیلات تکمیلی در واحد کرج دایر می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی 35 رشته دکتری و 25 رشته کارشناسی ارشد جدید در واحد کرج دایر خواهد شد.
کد خبر : 36385

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بهروز میرزا در مراسمی به مناسبت روز کارمند که به همت روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد کرج با حضور مسئولان و کارکنان در سالن اجتماعات مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با تجلیل از زحمات کارکنان دلسوز و متعهد این واحد دانشگاهی، یاد شهدای گرانقدر دولت رجایی و باهنر را گرامی داشت.


رئیس واحد کرج با بیان اینکه در هر سازمان سرمایه‌های فیزیکی از قبیل تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، سرمایه‌های مالی و پولی، سرمایه‌های انسانی مانند کارکنان و سرمایه های اجتماعی ارکان فعالیت و پویایی سازمان هستند، افزود: اگر سرمایه‌های انسانی و اجتماعی در کنار دو سرمایه دیگر نباشد تحقق اهداف میسر نخواهد بود چرا که سرمایه‌های انسانی از ارکان مهم هر سازمان است.


وی خاطرنشان کرد: نیروهای کارآمد، دارای دانش روز و متعهد نقش بسزایی در انجام وظایف و پیشرفت امور دارند.


میرزا با بیان سیاست‌ها و برنامه‌های جدید هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرای طرح تجمیع تمامی تصمیمات توسعه، گسترش و تجمیع واحدها در استان ها و همچنین فرآیند تصمیم‌گیریهای آسانتر و کم هزینه صورت خواهد گرفت.


وی افزود: طبق اعلام مراکز علمی معتبر جهانی، واحد کرج حائز رتبه 28 علمی در بین بیش از 1000 دانشگاه معتبر کشور، رتبه 3 در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بعد از علوم تحقیقات تهران و مشهد شده است.









میرزا: طبق اعلام مراکز علمی معتبر جهانی، واحد کرج حائز رتبه 28 علمی در بین بیش از 1000 دانشگاه معتبر کشور، رتبه 3 در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بعد از علوم تحقیقات تهران و مشهد شده است



رئیس واحد کرج اعلام کرد: این واحد دانشگاهی جایگاه مناسبی در کشور دارد که از بسیاری از دانشگاه‌های دولتی بالاتر بوده و در مجامع جهانی نیز در بین بیش از 20000 دانشگاه معتبر جهان، رتبه 2023 را به خود اختصاص داده است.


دبیر هیأت امنای استان البرز با توجه به اینکه سیاست‌های هیأت امنای استان البرز کیفی‌سازی واحدهای دانشگاهی در استان با تجهیز آزمایشگاه، کارگاه‌ها و استخدام اعضای جدید هیأت علمی، تکمیل و تصحیح هرم علمی و همچنین توسعه کمی است، تاکید کرد: واحد کرج اکنون نیاز بخصوصی به گسترش کمی ندارد و تمرکز در این واحد بر توسعه کیفی، تصحیح هرم هیأت علمی افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و تاسیس رشته‌های چندنظمی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی 35 رشته دکتری و 25 تعداد رشته کارشناسی ارشد جدید در واحد کرج دایر خواهد شد.


رئیس واحد کرج درباره چارت سازمانی جدید ابراز امیدواری کرد که با پیگیری و موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راهکارهایی برای تعدیل و ترمیم پاداش پایان خدمت کارکنان و همچنین حق مرتبه علمی استادان در حقوق و بازخرید سنوات خدمتی منظور شده است.


وی با توجه به اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با داشتن بیش از 100هزار متر مربع فضا، 50000 نفر کارمند و 70000 عضو هیأت علمی بدون هیچ کمکی از سوی دولت و تنها با مشارکت مردم اداره می‌شود و به عنوان یکی از مصادیق موفق اجرای اصل 44 قانون اساسی مطرح است.


میرزا با تجلیل از کارکنان بازنشسته واحد کرج برای آنان آرزوی سلامت، سربلندی و توفیق خدمت در عرصه‌های دیگر اجتماعی را خواستار شد.


سپس حجت‌الاسلام الیاسی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی واحد کرج از مشخصه‌های جامعه فتنه زده و گمراه را بی‌کاری عنوان کرد و با توجه به بیانات حضرت علی(ع) گفت: هرگز نباید به خاطر خدمتی که در جامعه انجام می دهیم انتظار تشکر و سپاس داشته باشیم چرا که حیات ما در سایه خدمت و تلاش است که ارزشمند می شود.


در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با حضور هنرمندان مطرح کشور، دکلمه‌ای در مدح امیرمومنان نیز اجرا شد و با گرداندان پرچم اهدایی آستان حضرت معصومه(س) به واحد کرج در سالن برگزاری مراسم، این نماد معنوی از سوی دکتر میرزا به معاون عمرانی واحد تحویل شد تا در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی با افراشته شدن بر تارک گنبد مسجد پیامبر اعظم(ص) واحد کرج بدرخشد.


همچنین کارکنان واحد کرج یاد سه تن از کارکنان این دانشگاه را که در سال گذشته جمع همکاران و خانواده خود را ترک کرده و به رحمت ایزدی پیوسته بودند، گرامی داشتند و از سوی دانشگاه به خانواده‌های آنان لوح یادبود، شاخه‌های گل و هدایایی نیز اهدا شد.


در این مراسم از تمامی کارکنان با لوح و شاخه‌های گل قدردانی شد. همچنین به قید قرعه به 8 نفر از کارکنان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تعلق گرفت و به 20 نفر از حاضران نیز جوائز نفیسی به قید قرعه اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته