دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اوایل سال آینده، بهترین زمان خرید مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش عرضه، قیمت‌ را در بازار مسکن منطقی می‌کند، گفت: اوایل سال آینده بهترین زمان خرید مسکن است.
کد خبر : 3638

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه قیمت مسکن طی یک سال گذشته ثابت بوده‌است، افزود: با بررسی روند قیمتی بازار مسکن طی یک سال اخیر، در می‌یابیم که قیمت‌ها در بازار تقریبا ثابت و بدون افزایش بوده‌ است و برای سال 94 نیز افزایش شدیدی نخواهیم داشت.


وی تصریح کرد: بازار مسکن در حال خروج از رکود کنونی است و این روند تا پایان سال نیز ادامه دارد، بنابراین قیمت‌های مسکن نه تنها تا پایان امسال بلکه در بهار سال آینده نیز افزایشی نیست.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت‌های کنونی بازار مسکن ظرفیت کاهش را دارند، اظهار کرد: فعلا نمی‌توان درباره کاهش قیمت‌های مسکن اظهار نظر کرد و باید منتظر عرضه و تقاضا باشیم، چرا که با افزایش عرضه و کاهش نسبت تقاضا، قیمت‌ها دچار نوسان می‌شوند.


پیش‌تر رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه در ایام محرم و صفر و فصل‌ زمستان حجم معاملات در بازار مسکن کاهش می‌یابد، گفته بود: با توجه به کاهش حجم معاملات و پابرجا بودن رکود حاکم بر بازار مسکن تا پایان سال، افزایش قیمتی را نیز نمی‌توان برای مسکن پیش‌بینی کرد.


حسام‌عقبایی با تاکید بر اینکه علاوه بر ثبات قیمت تا پایان امسال در ماه آغازین سال 94 هم تغییر خاصی در بازار مسکن رخ نخواهد داد، اظهار کرده بود: در شهرهای کوچک نیز که تولید مسکن در آنها زیاد است، به علت کاهش حجم معاملات و البته برقرار بودن توازن میان عرضه و تقاضا، حداقل تا پایان سال شاهد افزایش قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن نخواهیم بود.


در همین باره مدیرکل دفتر مسکن‌ مهر بنیاد مسکن نیز در گفت‌وگو با آنا نسبت به افزایش ناگهانی قیمت با طولانی‌تر شدن رکود بازار مسکن هشدار داده بود.


به گفته امید محمدی، اگر نیاز انباشته‌شده موجود وارد بازار اقتصادی مسکن شود، یقینا افزایش ناگهانی قیمت را خواهیم داشت، اما نمی‌توان زمان دقیقی را برای آن پیش‌بینی کرد.


افزایش ناگهانی قیمت در کمین بازار مسکن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته