دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 09:46
در گفت‌وگو با آنا

الهه احمدی: رقابت خوبی با برترین‌ها خواهم داشت/ کسب مدال المپیک غیرممکن نیست

ملی پوش تیراندازی بانوان گفت: حضور یک روانشناس در کنار تیم کمک زیادی به کسب مدال در المپیک می کند.
کد خبر : 36348

الهه احمدی پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی تیراندازی (ISSF) به مسابقات فینال فینالیست‌ها دعوت شد دیروز به مونیخ آلمان رفت تا در این تورنمنت شرکت کند. احمدی پیش از سفر به آلمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در رابطه با این رقابت ها اظهار داشت: «این مسابقات با حضور 10 تیرانداز برتر جهان برگزار می شود که همگی امتیازات لازم را در World Cup هایی که در طول سال گذشته انجام شده، کسب کرده‌اند. من هم به‌خاطر حضور موفق در 2 دوره World Cup که اتفاقا یکی از آنها در آلمان بود، امتیاز شرکت در این دوره از رقابت ها را به دست آوردم.»


وی در مورد رقبای خود در این تورنمنت عنوان کرد:« تمامی نفرات راه یافته جزو بهترین های جهان هستند و نمی‌شود حریف خاصی را به عنوان برترین حریف معرفی کرد چون همگی از عنوان‌دارهای جهان هستند. در این میان چین با سه شرکت کننده بخت بیشتری برای قهرمانی دارد اما این دلیل نمی شود که دیگر شرکت کنندگان شانسی برای قهرمانی نداشته باشند. من حداکثر تلاشم را خواهم کرد تا در این رقابت ها عنوان بسیار خوبی را به دست آورم.»


بانوی تیرانداز تیم ملی در پاسخ به این سوال که حضور در چنین مسابقاتی می‌تواند مقدمه‌ای برای کسب مدال المپیک باشد؟ پاسخ داد: «مسلما بی تاثیر نیست چون رقابت با برترین‌های جهان باعث می شود بتوانم نسبت به سبک کار این تیراندازان شناخت بیشتری پیدا کنم اما باعث نمی‌شود که با قطعیت بگویم ایران در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان در المپیک ریو مدال می گیرد. رکوردهای نفرات برتر دنیا فاصله آنچنانی با هم ندارد. کسانی که موفق می شوند مدال بگیرند آنهایی هستند که در روز مسابقه از لحاظ فکری آرامش خاصی دارند و کوچکترین استرسی در زمان تیراندازی ندارند. ایران هم می تواند در رشته های مختلف تیراندازی المپیک مدال بگیرد به شرطی که راه دیگر کشورهای موفق از جمله چین را برود.»


احمدی در مورد اینکه راه کشورهای دیگر چیست، تصریح کرد: «آنها برای ملی پوشان خود روانشناس می گیرند. حضور یک روانشناس با تجربه در کنار تیم خیلی به تیراندازان کمک می کند. البته به شرطی که چنین فردی چند ماه پش از المپیک به تیم اضافه شود چون تفکرات درستی که از ذهن یک روانشناس تراوش می شود باید قطره قطره روی ورزشکار اثر بگذارد. نمی شود در عرض یک هفته، کار 6 ماهه را انجام داد چون ورزشکار نمی تواند 10 روز مانده به روز مسابقه یک تفکر جدید را هضم کند. تمام کسانی که در سال های اخیر در المپیک و مسابقات جهانی روی سکو رفته اند قطعا کارهای روانی خوبی انجام دادند چون طبق آخرین نظرسنجی که انجام شده 90 درصد از موفقیت یک تیرانداز به خاطر کارهای روانی صحیحی است که بر روی روان او صورت گرفته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب