دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1397 - 08:55
ابوترابی خبر داد:

آغاز تولید کارت‌های ملی تولید داخل از اوایل هفته جاری

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تراشه اولیه کارت‌های ملی تولید داخل برای تولید پایه‌گذاری شده و از اوایل هفته جاری نیز به چاپخانه رفته است.
کد خبر : 363447
IMG_کارت1035-800x450.jpg

سیف‌الله ابوترابی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره نحوه تولید و صدور کارت‌های ملی تولید داخل و چرایی به طول انجامیدن این اقدام گفت: بعد از مشکلاتی که در زمینه وارد کردن کارت‌های خارجی به‌وجود آمد و به‌دلیل اینکه ما قصد داشتیم کارت‌های تولید داخل را مشابه همان کارت‌های خارجی تولید کنیم، صدور این کارت‌ها کمی زمانبر شد.


سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: با تلاش همکاران و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع، تراشه اولیه این کارت‌ها برای تولید پایه‌گذاری شده و در اوایل هفته جاری نیز برای تولید به چاپخانه رفته است.


ابوترابی تصریح کرد: فقط سه کشور در دنیا این کارت‌ها را تولید می‌کنند و برخی کشورها نیز به‌دلیل هزینه بالای تولید و مقرون به صرفه نبودن این اقدام، دست به وارد کردن کارت‌ها می‌زنند؛ لذا امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده کارت‌های تولید داخل نیز در اسرع وقت تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.


وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ثبت‌نام افراد برای هوشمند کردن کارت‌های ملی و اینکه آیا این زمان تمدید خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: سازمان ثبت احوال بارها اعلام کرده است که هموطنان فقط تا پایان امسال فرصت ثبت‌نام دارند و از طرفی از مردم می‌خواهیم مراحل ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی اسفند ماه موکول نکنند و تا به این لحظه تصمیمی مبنی بر تمدید زمان ثبت‌نام گرفته نشده است؛ کارت‌های طرح قدیم در سال آینده باطل خواهد شد و طبیعی است که افراد در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند برای انجام کارهای اداری خود با مشکل مواجه خواهند شد.


انتهای پیام/۴۱۱۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته