دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست با دانشگاهیان واحد حاجی‌آباد

رئیس واحد بندرعباس: دانشگاه آزاد اسلامی خود را در برابر نیاز علمی جامعه مسئول می‌داند

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر لزوم گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور گفت: مطالبه راه‌اندازی و گسترش تحصیلات تکمیلی از سوی مردم بجاست و دانشگاه آزاد اسلامی خود را در برابر نیاز علمی مردم جامعه مسئول می‌داند.
کد خبر : 36328

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهدی باقری در نشست خود با سرپرست، معاونان و کارکنان واحد حاجی‌آباد با توجه به نقش دانشگاه در توسعه و آبادانی کشور گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی که امروز با بیش از یک و نیم میلیون دانشجو و در اختیار داشتن 50 درصد بار آموزشی در کشور مطرح است با خواست و اراده مردم راه‌اندازی شده است و این دانشگاه وظیفه دارد تا با برآورده کردن نیاز علمی جامعه امروز شایستگی خود را به اثبات برساند.


این مسئول اقدام مدیریت دانشگاه در راستای توسعه کیفی در واحدها و مراکز را نویدبخش افقی روشن در مجموعه دانشگاه آزاد یاد کرد و افزود: سوق دادن واحدها در مسیر درآمدزایی غیرشهریه و کاهش 12 درصدی وابستگی به آن از اقدامات اساسی و بجایی بود که سال گذشته صورت گرفت.


رئیس واحد بندرعباس اظهار کرد: راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال کردن آن در دانشگاه یکی از اقدامات مهم و مورد نیاز در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید با شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه محقق شود.








سرپرست واحد حاجی‌آباد: این واحد در راستای نیاز بازار کار جامعه اقدام به راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی کرده و سه رشته ارشد کشاورزی، بیوتکنولوژی و آموزش ابتدایی در نوبت دریافت مجوز از وزارت علوم است

به گزارش آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با تشریح عملکرد این واحد و با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های امیدبخشی در این دانشگاه صورت گرفته گفت: تبدیل مرکز به واحد، اخذ مجوز برای تبدیل وضعیت کارکنان، رساندن امتیاز واحد به 80 و افزایش آن تا 120، ساخت 4600 متر مربع فضای آموزشی، ساخت ساختمان فرهنگی به مساحت 1200 متر مربع به همراه اخذ سند مالکیت، ساخت سردر و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان از جمله فعالیت‌هایی است که با کمک همکاران این واحد انجام گرفته است.


محمد حیدری نارمندی از تصویب و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این واحد خبر داد و افزود: این واحد در راستای نیاز بازار کار جامعه اقدام به راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی کرده و سه رشته ارشد کشاورزی، بیوتکنولوژی و آموزش ابتدایی در نوبت دریافت مجوز از وزارت علوم است و زیرساخت‌های لازم برای این رشته‌ها که مورد نیاز مردم این شهرستان است، آماده پذیرش دانشجو است.


این مسئول راه‌اندازی خوابگاه دانشجویی را از دیگر اقدامات این دانشگاه یاد کرد و گفت: یکی از مشکلات و موانعی که در جذب دانشجو داشتیم، نبود خوابگاه دانشجویی مناسب بود که با تلاش همکاران توانستیم با ساخت آن این مشکل را مرتفع کنیم.


حیدری اظهار کرد: جذب کامل بودجه پژوهشی، چاپ تعداد 15 مقاله ISI و 15 مقاله علمی پژوهشی،ارایه 7 مقاله در کنفرانس‌های خارج از کشور از دیگر فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری بوده که نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.


در پایان این نشست دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به اتفاق هیات همراه از حوزه‌های مختلف این واحد دانشگاهی بازدید کردند.


به گزارش آنا، واحد حاجی‌آباد از سال 83 تاسیس و اکنون با تعداد 1100 دانشجو و 23 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در شمال استان هرمزگان در حال فعالیت است.


در این سفر رئیس واحد بندرعباس را دکتر محسن دهقانی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان همراهی می‌کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب