دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1397 - 12:15
مقداری در گفتگو با آنا:

واحد بین‌الملل فرشتگان منطبق با آخرین استانداردها طراحی می‌شود

مسئول راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی از شروع تغییرات گسترده برای استانداردسازی محیط فیزیکی این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 363206
636811630532610371.jpg

علی مقداری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به فعالیت دانشگاه فرشتگان، گفت: واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان و با درنظرگرفتن امکانات و محیط آموزشی متناسب با استانداردهای جهانی برای دستیابی به یک دانشگاه پویا طراحی شده است.


مسئول راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی درباره کیفیت آماده‌سازی محیط آموزشی استاندارد، بیان کرد: تغییرات گسترده‌ای در محیط فیزیکی محل اختصاص داده شده به واحد بین‌الملل فرشتگان شروع شده است. کلاس‌های درس،‌ سالن مطالعه،‌ کتابخانه، سالن رایانه و حتی سالن‌های ارائه خدمات آموزشی و دانشجویی نیز منطبق با آخرین استانداردها درحال آماده‌سازی است.


مقداری درباره استادان و مربیان واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: استادان علاوه بر تسلط علمی به حوزه‌های تخصصی، باید با اصول تربیتی و آموزشی مربوط به ناشنوایان آشنایی داشته و تسلط کامل به زبان اشاره ایرانی نیز داشته باشند.


وی با بیان اینکه به‌دنبال جذب افراد نخبه دارای مدارج عالی از بین ناشنوایان هستیم، افزود: سایر استادان و مربیانی که در واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی جذب خواهند شد، با گذراندن آموزش‌های تخصصی، به زبان اشاره و اصول تربیتی و آموزشی مربوط به ناشنوایان و کم‌شنوایان آشنایی و تسلط خواهند یافت. یکی دیگر از روش‌های انتقال مباحث به دانشجویان استفاده از مترجم هم‌زمان در کلاس‌های درس است.


مسئول راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نبود تجربه در حوزه آموزش عالی ناشنوایان در کشور، تصریح کرد: روش‌های موجود در زمینه آموزش عالی ناشنوایان و کم‌شنوایان مورد آمایش و امتحان قرار خواهد گرفت تا بهترین روش از بین آن‌ها استخراج شود. تجربه‌های بین‌المللی که در این راستا وجود دارد بر تسلط مربیان به زبان اشاره تأکید می‌کند.


مقداری در تکمیل سخنان خود ادامه داد: واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای مسیر با تعداد رشته‌های کمتری آغاز به کار خواهد کرد و در ادامه رشته‌ها به تدریج براساس نیازهای جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان توسعه و گسترش خواهد یافت.


وی با بیان اینکه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در برنامه پنج ساله گسترش خواهند یافت، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در واحد بین‌الملل فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی صورت می‌پذیرد که به صورت تدریجی پذیرش از داوطلبان خارج از کشور نیز انجام خواهد شد.


انتهای پیام/4116/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته