دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاسمی پیربلوطی به آنا خبر داد:

بهره‌برداری از مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلای ارگانیک در واحد شهرکرد/ رهاسازی 20 هزار قزل‌آلای رنگین کمانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت:‌ به منظور تولید ارگانیک ماهی قزل‌آلا، برای نخستین بار در استخر دو منظوره واقع در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه تعداد 20 هزار قطعه ماهی قزل‌آلای رنگین کمانی بدون مصرف آنتی‌بیوتیک و هورمون‌های رشد رهاسازی شد.
کد خبر : 36295

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا افزود: آب مصرفی برای پرورش این نوع ماهی سردابی در طول دوره 10 ماهه، از آب چاه مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه تأمین می‌شود که پس از مصرف آب خروجی استخر برای آبیاری با فشار 55 هکتار از اراضی کشاورزی دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی اظهار کرد: در طول این دوره برای درمان بیماری‌های عفونی به ویژه استرپتوکوکوس و لاکتوکوکوس از ترکیبات طبیعی گیاهی که تولید انبوه آن در پارک علم و فن‌آوری و مرکز رشد تولید محصولات ارگانیک و طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد آغاز شده است، استفاده می‌شود.


رئیس واحد شهرکرد افزود: اکنون مزرعه پرورش ماهی دانشگاه با استقبال زیادی از سوی سایر پرورش‌دهنده‌های ماهی در استان چهارمحال و بختیاری مواجه شده است که مقرر شد دانشگاه در چگونگی اجرای طرح پرورش ماهی ارگانیک همکاری کند.


قاسمی یادآور شد: مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد واقع در رحمتیه دارای 55 هکتار زمین کشاورزی زیر کشت انواع گیاهان زراعی و دارویی، یک حلقه چاه، گلخانه‌های مجهز و دیگر امکانات و تجهیزات مدرن کشاورزی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته