دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 15:03

بزرگترین بیمارستان صنعا در آستانه تعطیلی

سازمان «سیو د چیلدرن» تاکید کرد بیمارستان زنان و زایمان السبعین در صنعا پایتخت یمن ممکن است به علت کمبود سوخت و دارو تعطیل شود.
کد خبر : 36282

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از العالم، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای از محاصره یمن و تأثیر آن بر فعالیت بیمارستان السبعین انتقاد کرد.


صدها کودک و زن باردار در این بیمارستان بستری هستند.


این سازمان به نقل از جانشین مدیر این بیمارستان گفت: اگر این بیمارستان تعطیل شود کودکان و زنان بیشتری نسبت به افرادی که در حملات و درگیری‌ها کشته می‌شوند، خواهند مرد.


این سازمان اعلام کرد بیش از 15 میلیون نفر در یمن از مراقبت‌های پزشکی اساسی محروم هستند، که این آمار از ماه مارس چهل درصد افزایش یافته است.


همچنین برآوردها نشان می‌دهد که امسال بیش از نیم میلیون کودک از سوء تغذیه شدید رنج خواهند برد.


عربستان سعودی علاوه بر بمباران مناطق مسکونی و زیر ساخت‌های یمن، مردم این کشور را به شدت تحت محاصره قرار داده است.


عربستان همچنین در کار امدادرسانی انسانی و رساندن کمک‌های دارویی و غذایی و سوخت به مردم یمن مانع تراشی می‌کند که اعتراض سازمان‌های بشردوست و نهادهای انسانی بین المللی را به‌همراه داشته است.


در این مدت، صدها غیرنظامی یمنی شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.


کمبود سوخت و توقف فعالیت نیروگاه‌ها و ژنراتورها و کمبود مواد غذایی و دارویی فعالیت بیمارستان‌ها را به‌طور گسترده تحت تأثیر قرار داده است.


سازمان بشردوستانه "Save the children" در بیانیه خود از اینکه محاصره عملی کار بیمارستان السبعین را با مانع مواجه کرده است، انتقاد کرد و گفت که این بیمارستان با خطر بسته شدن فوری روبه‌رو است.


البحری گفت: اگر فعالیت این بیمارستان موقف شود، شمار کسانی که کشته خواهد شد، بسیار بیشتر از کسانی است که به‌علت بمبها و نبردها کشته می‌شوند.


این سازمان گفت: بیش از 15 میلیون نفر از مراقبت‌های پزشکی ضروری و اساسی در یمن محروم هستند که از ماه مارس تاکنون 40 درصد افزایش را نشان می‌دهد.


این درحالی است که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از کودکان یمنی امسال با سوء تغذیه شدید مواجه خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته