دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محبی‌نژاد درگفتگو آناپاسخ داد:

علت افزایش قیمت خودرو/ تولید خودرو 30 درصد کاهش یافت

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان درباره افزایش قیمت خودرو گفت: کاهش 30 درصدی میزان تولید خودرو و افزایش تقاضا برای آن از عمده دلایل بالا رفتن قیمت خودرو است.
کد خبر : 362781
D1736740T14230954(web)(b).jpg

آرش محبی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره افزایش قیمت خودرو در چند روز گذشته و نوسانات آن در بازار آزاد گفت: یکی از عمده دلایل افزایش قیمت خودرو در چند روز گذشته کاهش میزان تولید خودرو است.


وی با توجه به نزدیک شدن به‌ روزهای پایانی سال و ایام نوروز تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل مؤثر در افزایش قیمت خودرو بالا رفتن میزان تقاضا توسط مصرف‌کنندگان است؛ این افزایش تقاضا هم بیشتر به علت نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش مسافرت است.


دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان با توضیح درباره افزایش تقاضا در بازار خودروی کشور بیان کرد: در بازار خودروی ایران سه نوع تقاضا به وجود آمده است که با کاهش تولید خودرو سبب از بین رفتن تعادل در بازار شده است.


امروز خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است


این کارشناس اقتصادی حوزه خودرو با اشاره به دسته اول از متقاضیان در بازار خودرو توضیح داد: در بازار خودرو یک نوع تقاضا برای سرمایه‌گذاری و سود بیشتر وجود دارد؛ این در حالی است که خودرو از سال‌های گذشته حدود دهه ۸۰ به یک کالای مصرفی تبدیل‌شده بود، اما امروز خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است.


محبی‌نژاد درباره دسته دوم متقاضیان خودرو بیان کرد: دسته دوم متقاضیانی هستند که بنا بر نیاز مصرفی خود اقدام به خرید و تهیه خودرو می‌کند. این افراد به علت نزدیک شدن به ایام نوروز و شب عید و همچنین مسافرت‌های پیشرو برای خودرو تقاضا دارند.


وی با اشاره به دسته سوم توضیح داد: دسته سوم کسانی هستند که درگذشته ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر منتظر تحویل خودروهای خود هستند که این افراد نیز به میزان حجم تقاضای خودرو اضافه‌شده‌اند.


تولید خودرو نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است


 این کارشناس اقتصادی حوزه خودرو با تأکید بر وجود سه دسته متقاضی خودرو در بازار فعلی تشریح کرد: در حال حاضر هر سه دسته دچار کسری خودرو هستند در حالی است که میزان تولید خودرو نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام/4092/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته