دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 15:34

دانشگاه‌های فلسطین در آستانه تعطیلی

با توجه به بحران‌های اقتصادی بی‌شمار، آموزش عالی فلسطین با کسری بودجه مواجه شده است و همین امر می‌تواند منجر به تعلیق احتمالی دانشگاه‌های فلسطین شود.
کد خبر : 36276

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه‌های کارگری نگرانی‌های خود را در خصوص احتمال تعطیلی دانشگاه‌های فلسطین به‌خاطر بحران‌های اقتصادی اعلام کردند. آموزش عالی فلسطین با کسری بودجه مواجه است و همین امر می‌تواند منجر به تعلیق احتمالی دانشگاه‌ها شود.


دکتر امجد برهم، رئیس فدراسیون اتحادیه‌های استادان دانشگاه و کارمندان فلسطینی اعلام کرد که دانشگاه‌های فلسطینی توان مالی پرداخت بدهی‌های کارکنانشان را ندارند و روز به روز مبلغ این بدهی بیشتر می‌شود، در حالی که هیچ افق روشنی مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی دیده نمی‌شود.


وی در بیانیه مطبوعاتی که در تاریخ 19 اوت در روزنامه القدس العربی درج شد، تأکید کرد که بحران مالی باعث می‌شود که دانشگاه‌ها قادر به تخصیص بودجه برای توسعه نباشند در نتیجه توانایی خود را برای حفظ استانداردها از دست می‌دهند.


برهم، مهم‌ترین علت ایجاد چنین بحرانی مربوط به وعده‌های محقق نشده دولت است. پنج سال قبل، دولت خودگردان وعده داده بود که بدهی‌های دانشگاه‌ها را پرداخت کند در حالی که طبق بودجه مصوب، اعتباراتی که به دانشگاه تعلق گرفت از 10 درصد تجاوز نکرده است.


وی از تمام نهادهای مربوط به خصوص وزارت‌خانه آموزش عالی و دولت درخواست کرد که به منظور حفظ دانشگاه‌ها و جلوگیری از فروپاشی آن‌ها وارد عمل شوند تا مردم فلسطین بتوانند از آموزش‌ عالی با کیفیت بهره ببرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین
ارسال نظر
قالیشویی ادیب