دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1393 - 16:44

رودکی میزبان تک نوازی دهه هفتادی‌ها

تک نوازی پیانو، ویولن و ویولنسل عصر امروز (۲۶ بهمن ماه) در بخش استعدادهای درخشان در تالار رودکی برگزار شد.
کد خبر : 3627

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا در بخش نخست این کنسرت، شقایق خانی‌پور با تک‌نوازی پیانو به اجرای قطعاتی از موتزارت و شوپن پرداخت که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این هنرمند جوان فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه تهران است و طی سال‌های اخیر نزد استادانی چون محمدرضا امیر قاسمی، گاگیگ بابایان، رافایل می‌ناساکانیان به فراگیری پیانو پرداخته است.


در بخش دوم این کنسرت امین غفاری به تک نوازی ویولن پرداخت.


غفاری علاوه بر این سرپرست ارکستر پاسارگاد نیز هست این هنرمند جوان نوازندگی ویولن را به شیوه کلاسیک زیر نظر مرجان قنبری مهر آغاز کرده است و در حال حاضر از دانشجویان مقطع کار‌شناسی ارشد رشته موسیقی در دانشگاه تهران است.


یکی از نکات قابل توجه در این کنسرت حضور گسترده مخاطبان مثل روزهای گذشته بود. چندان که برخی از استادان موسیقی حاضر در سالن به این مساله اشاره می‌کردند که بخش کلاسیک در مقایسه با سال گذشته توانسته از اقبال خوبی نزد مردم واقع شود.


اکبر محمدی دبیر بخش استعدادهای درخشان نیز در این زمینه ابراز امیدواری کرد که حضور هنرمندان جوان در مقایسه با دوره‌های قبل جشنواره در این بخش پررنگ‌تر بوده است و به طور کلی بخش استعدادهای درخشان امسال از رونق مطلوبی برخوردار است.


محمدی اضافه کرد: «تصور می‌کنم گنجاندن بخش استعدادهای درخشان در جشنواره موسیقی فجر توانسته با هدف پیشبرد جوانان و به بروز و ظهور گذاشتن آثار آن‌ها در حیطه نوازندگی گامی موثر در کارنامه جشنواره موسیقی فجر تلقی شود.»


یکی از حاشیه‌های این کنسرت استقبال فراوان مردم از تک‌نوازی امین غفاری بوده است. غفاری به مدد ساز ویولن توانست به اجرای قطعات مختلفی بپردازد که با استقبال خوبی از سوی استادان موسیقی و همین طور مخاطبان مواجه شد.


بخش بعدی این کنسرت به تک‌نوازی ویولنسل محمدحسین غریبی اختصاص داشت. غریبی دانشجوی کار‌شناسی ارشد رشته موسیقی از دانشگاه هنر است و ویولنسل را نزد کریم قربانی فرا گرفته است. غریبی نزدیک به ۱۲ سال است که به نوازندگی ساز ویولنسل مشغول است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته