دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1397 - 11:14

تحویل سفارت ونزوئلا به مخالفان در کاستاریکا

کاستاریکا سفارت کاراکاس در این کشور را به مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا تحویل داد.
کد خبر : 362532
thumbs_b_c_57a0f8891bf5ec084e0690a2f41e5e31.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، کاستاریکا «ماریا فاریا» را به‌عنوان سفیر ونزوئلا به رسمیت شناخت و ساختمان سفارت را تحویل وی داد.


سفارت ونزوئلا در کاستاریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: خوان گوایدو ماریا فاریا را به‌عنوان سفیر دولت قانونی (خود خوانده) ونزوئلا در کاستاریکا معرفی کرد و وی امروز در دفتر خود حاضر شد.


سفیر جدید ونزوئلا در کاستاریکا نیز در اولین اظهارنظر خود گفت: روابط خارجی ونزوئلا در دوران نیکلاس مادورو به حالت تعلیق درآمده بود و ما تلاش می‌کنیم تا سطح روابط سیاسی کاراکاس با جهان را بهبود ببخشیم.


خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به این اقدام کاستاریکا گفت: گروهی خارجی امروز مانند دزدها وارد سفارت ونزوئلا شدند.


کاستاریکا در میان کشورهایی است که بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری خوان گوایدو، نیکلاس مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی ونزوئلا شناخت.


خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی (مجلس منحل شده ونزوئلا) 23 ژانویه () با حضور در جمع هواداران خود با اعلام غیرقانونی بودن ریاست جمهوری نیکلاس مادورو، خود را به‌عنوان رئیس جمهور قانونی (رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا) اعلام کرد.


انتهای پیام/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته