دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1397 - 10:53
آیت‌الله اعرافی:

جهاد و شهادت در اسلام با تفکر داعش تفاوت اساسی دارد

دبیر کنگره بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم با بیان اینکه جهاد و شهادت باید مبتنی بر عقل باشد، گفت: جهاد مبتنی بر اسلام با داعشیسم تفاوت اساسی دارد.
کد خبر : 362526
IMG11575040.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آیت‌الله اعرافی صبح امروز در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم که در جامعه الزهرای قم برگزار شد، گفت: جهاد و شهادت با آنکه مظهر احساس است، باید با عقلانیت همراه باشد.


وی افزود: جهاد و شهادت با مبنای منطقی و الهی با تفکر داعشیسم و تکفیری تفاوت اساسی دارد.


رئیس کنگره بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم گفت: آفرین به شهدای روحانیت که در هنگامه نبرد، رشته تعلقات مادی را بریدند و عِقال تمنیات دنیا را از خود برگرفتند و سبک‌بالانه به جمع عرشیان رفتند.


وی با بیان اینکه 140 شهید روحانی مدافع حرم، گل‌های برگزیده شده شهدای مقاومت هستند، گفت: جهاد و شهادت در منطق اسلام و جبهه مقاومت، دارای دکترین نورانی و رهایی‌بخش است و جهاد و شهادتی که در این دکترین مطرح می‌شود با دکترین جهاد داعش تفاوت اساسی دارد.


آیت‌الله اعرافی افزود: جهاد و شهادتی که ما به عشق آن اکنون اینجا جمع شده‌ایم، منشأ عقلانی، نورانی و الهی دارد. عناصر این جهاد و شهادت آن است که مقاومت و شهادت مبتنی بر عقلانیت، فکر و معنویت است. جهاد و شهادت با آنکه مظهر احساس است باید برمبنای عقل استوار باشد و این همان خطی است که مقاومت را از داعشیسم و افکار تکفیری جدا می‌کند.


وی تأکید کرد که روح جهاد و شهادت راستین در دفاع از مظلومان و ستم‌دیدگان است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: مدافع حرم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته