دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 19:41
رئیس دانشگاه آزاد بوشهر:

انقلاب اسلامی وارد عرصه‌های جدید و جدی علمی بین‌الملل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران وارد عرصه‌های جدید و جدی علمی در کشور و سطح بین‌الملل شده است.
کد خبر : 362472

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، اسماعیل عبداللهی صبح امروز در آیین افتتاح بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران با قدردانی از انجمن هسته‌ای ایران به پاس اعتماد به دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در برگزاری این کنفرانس گفت: باعث افتخار است که من و همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به نمایندگی از بزرگترین دانشگاه حضوری جهان مسئولیت برگزاری این همایش بزرگ و مهم کشوری را عهده‌دار هستیم.


عبداللهی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خود را به منظور برگزاری مطلوب این کنفرانس در اختیار عوامل اجرایی قرار داده است، تصریح کرد: قطعاً در برگزاری همایش‌هایی در این سطح، کاستی‌هایی وجود خواهد داشت؛ اما تمام برگزارکنندگان این همایش در تلاش هستند تا در چارچوب اهداف این همایش، اقدامات مؤثری برای علم و دانش کشور صورت پذیرد.


وی با اهتمام به این مهم که دانش و انرژی هسته‌ای یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است، ابراز امیدواری کرد این کنفرانس با تحقق آرمان‌های علمی انقلاب اسلامی، خواسته مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برساند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به قرار داشتن در آغازین روزهای چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ادای احترام به اقشار مختلف مردم کشور به‌ویژه بنیانگذار انقلاب، رهبر فرزانه انقلاب و شهدای گلگون‌کفن کشور که در به ثمر نشستن این انقلاب و اقتدار آن جان‌فشانی‌ها کردند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران وارد عرصه‌های جدید و جدی علمی در کشور و سطح بین‌الملل شده است که مقام معظم رهبری با توصیه‌های به‌حق خود همچون گذشته راه رسیدن به افق‌های روشن و مطلوب را برای کشور به‌خوبی نشان داده‌اند.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران علم و دانش را از صفر شروع کرد، گفت: دستیابی به این دستاوردهای عظیم و شگرف در این بازه کوتاه با هیچ کشوری در جهان قابل قیاس نیست.


وی اضافه کرد: آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور به مدد تلاش‌ها و دستاوردهای علمی است.


عبداللهی با تأکید بر اینکه رستاخیز عظیم علمی در کشور در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: باید با بهره‌بردن از تجربیات گذشته و دستیابی به دستاوردهای جدید علمی، بیش از پیش کام ملت ایران را در این ایام شیرین کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید خود تحت زعامت و نظارت مستقیم مقام معظم رهبری قرار گرفته است، تشریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی سعی بر این است تا ظرفیت‌های متعدد دانشگاه بیشتر از گذشته در خدمت مردم و کشور و آرمان های انقلاب قرار گیرد.


عبداللهی با اشاره به این مسئله که مقام معظم رهبری نخستین توصیه خود را به مسئله علم، پژوهش و فناوری اختصاص فرمودند و سپس تأکید بر به‌کارگیری مدیران جوان، فعال و متدین در امور داشته‌اند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا پاسخگوی توصیه‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب باشیم و با حمایت همه‌جانبه از  انقلاب اسلامی و حضور جوانان پرانگیزه، کشور را به قله‌های رفیع علمی برسانیم.


وی ابراز امیدواری کرد که  باید با شکوفاکردن علوم در تمام عرصه‌ها در کشور به‌ویژه دانش هسته‌ای که علمی بسیار استراتژیک است، فصل جدیدی از فعالیت‌ها و دستاوردهای مهم و جدید در کشور رقم بخورد.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته