دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 19:33
حیدری‌سنگستانی تشریح کرد:

دلیل برگزاری کنفرانس هسته‌ای ایران در دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران دلیل برگزاری این کنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر را تشریح کرد.
کد خبر : 362470
636862744080021662_md.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، سروش حیدری‌سنگستانی صبح امروز در بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران با تشریح مختصری از روند چگونگی اعطای میزبانی کنفرانس به دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: پس از برگزاری سال گذشته این کنفرانس در اصفهان، پیشنهاد میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به مسئولان انجمن هسته‌ای ارائه شد که بعد از جلسات متعدد و بازدید نماینده انجمن از امکانات و زیرساخت‌های این دانشگاه و نیز اخذ مجوزهای لازم از سازمان مرکزی دانشگاه در کنار حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی و دانشگاهی، سعادت و افتخار برگزاری بزرگترین رویداد علمی هسته‌ای کشور نصیب استان بوشهر شد.


وی ادامه داد: ظرفیت مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و نیز نیروگاه اتمی بوشهر از مهم‌ترین دلایل موافقت برگزاری این اجلاس هسته‌ای در بوشهر محسوب می‌شوند.


حیدری سنگستانی با بیان اینکه کنفرانس‌ها فرصتی مغتنم برای گردهمایی اندیشمندان، پژهشگران و محققان محسوب می‌شود، گفت: همایش‌ها مهم‌ترین حرکت علمی در سطح کشور و فرصتی کم‌نظیر برای تبادل علمی، آگاهی از تازه‌های علوم و روش‌های جدید تولید دستاوردهای نو هستند.


دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران با بیان اینکه همایش‌ها با هدف فراهم‌کردن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو و به تکاپوانداختن اعضای جامعه به‌ویژه دانشجویان برگزار می‌شوند، تصریح کرد: تبادل اندیشه در میان افراد، تحت تأثیر قراردادن جامعه به‌منظور پیشرفت در آن زمینه خاص از مسائل مهم برگزاری کنفرانس‌هاست.


وی تصریح کرد: در این کنفرانس سعی بر این است تا علاوه بر تبادل اطلاعات شرکت‌کنندگان با یکدیگر، مباحث مربوط به انرژی هسته‌ای مطرح و برای رفع موانع علمی موجود در این راه هم‌اندیشی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید رئیسعلی دلواری اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش علاوه بر ارتباط با شرکت‌های زیرمجموعه دانش هسته‌ای از کتپ چاپ شده و آخرین دستاوردهای علم هسته‌ای کشور مطلع خواهند شد.


حیدری سنگستانی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مانند ساخت و طراحی و آشنایی با تجهیزات پرتویی و کارگاه کدنویسی در این همایش خبر داد.


دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران با بیان اینکه بوشهر به دلیل قرارداشتن نیروگاه اتمی در این استان از شهرت جهانی برخوردار است، یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده و مساعدت مدیران نیروگاه اتمی بوشهر، امکان بازدید از سایت نیروگاه میسر شده است که فرصتی مناسب برای آشنایی بهتر و نزدیک‌تر شرکت‌کنندگان در این همایش از صنعت هسته‌ای کشور فراهم شده است.


وی با قدردانی از حمایت‌ها و تلاش‌های همه‌جانبه در برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران در بوشهر، اضافه کرد: بازدید از مکان‌های تاریخی دیار دارالحماسه بوشهر نیز از دیگر برنامه‌های این همایش است تا خاطرات به یادماندنی را برای شرکت‌کنندگان در بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای به یادگار گذارد.


به گزارش آنا، بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران در ۹ محور اصلی آشکارسازی پدافند غیرعامل هسته‌ای، پرتوپزشکی، پلاسما و همجوشی هسته‌ای، راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌های ذرات، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتوها و مواد و ایزوتوپ‌های پایدار به مدت دو روز (اول و دوم اسفند) در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته