دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 18:09
منصوری‌کیا اعلام کرد:

کاهش 70 درصدی سیلاب دریافتی در سد بالارود

مدیر دفتر اجرایی سدهای سازمان آب و برق خوزستان از کاهش بیش از 70 درصدی سیلاب دریافتی در سد بالارود خبر داد.
کد خبر : 362422
سد+بالارود+قبل+از+بهره+برداری+با+برکت+بود.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان آب و برق خوزستان، محمدتقی منصوری‌کیا گفت: بارندگی‌های شدید و پنج مرحله تسکین سیلاب در مخزن سد بالارود به‌ویژه در زمستان سال جاری سبب جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از سیلاب در شهرستان اندیمشک و روستاهای تابعه شد.


وی با بیان اینکه سد بالارود از معدود سدهای کشور است که قبل از آبگیری رسمی سبب کاهش قابل ملاحظه خسارات ناشی از سیل در پایین‌دست خود شد، تصریح کرد: در سیلاب‌های رخ‌داده عملاً این سد رویکرد تأخیری از خود نشان داد و با کاهش بیش از 70 درصدی سیلاب دریافتی سبب از بین رفتن خطر مهلک سیلاب در پایین‌دست خود می‌شود.


مدیر دفتر اجرایی سدهای سازمان آب و برق خوزستان افزود: در آخرین سیلاب، سطح آب دریاچه سد بالا آمده و دریاچه مصنوعی را در تراز 305 با میزان حجم 35 میلیون مترمکعب و مساحت دو و نیم کیلومترمربع تشکیل داده است.


منصوری‌کیا درباره بارش‌های اخیر در شمال خوزستان تصریح کرد: در صورت نبود سد بالارود، مناطقی از حوزه اندیمشک و روستاهای پایین‌دست در معرض خطر قرار می‌گرفت.


وی حمایت‌های مدیرعامل سازمان، معاونت توسعه و بهره‌برداری سدها و دفتر فنی این معاونت و ذی‌حسابی و حراست سازمان را در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه بسیار مؤثر خواند و میزان آورد سیلاب به مخزن سد بالارود در سال جاری را 88 میلیون مترمکعب اعلام کرد که به صورت تأخیری تخلیه شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: خسارات سیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته