دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 13:06

سرپرست واحد بابل: استادان سنگ محک پیشرفت و ارتقای واحدهای دانشگاهی هستند

سرپرست واحد بابل با توجه به توانمندی استادان گفت: پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی دانشگاه‌ها به نوع فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی استادان آن مجموعه بستگی دارد و برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی موجب رشد و شکوفایی دانشگاه خواهد شد.
کد خبر : 36241

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسن قلی‌پور در کارگاه هم‌اندیشی چگونگی تعامل استاد با دانشجویان و همکاران که به همت دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان برگزار شد، اظهار کرد: در باب امن‌سازی فضای دانشگاه برای بالندگی هرچه بیشتر دانشجویان باید فعالیت و تلاش شود.


قلی‌پور بیان کرد: تعامل، همدلی، همفکری و هم‌اندیشی استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه خواهد داشت.


دکتر اسماعیل واعظ جوادی آملی مدرس این کارگاه نیز مطالب کوتاه تکمیلی در مهم دانستن شأن دانشجویان و نادیده نگرفتن هوش و استعداد آنان بیان کرد و گفت: دانشجویان و کارکنان خدوم ولی نعمتمان ما هستند، نگاه به آنها باید منصفانه و عقلانی باشد.


دکتر حسین سلیمانی دیگر مدرس کارگاه به تبیین چگونگی رفتار استاد با دانشجویان و همکاران پرداخت و اظهار کرد: رعایت نکات اخلاقی و معنوی و پرهیز از خشونت و به کار بستن کلمات رکیک و حرکات توهین‌آمیز در برابر دانشجویان از مهمترین مولفه‌های کاربردی محیط دانشگاهی است.


عضو هیأت علمی واحد بابل، رفتار استاد با دانشجویان، شناختن سطح ذهنی دانشجویان، هماهنگ کردن سطح بیان مطالب با سطح ذهنی دانشجویان با توسل به مثال‌های مختلف را موارد کیلدی دانست و افزود: مجال انتقاد و پیشنهاد به دانشجویان دادن در چگونگی ارائه درس و محاسن و معایب روش تدریسش، عدم حس انتقام جویی در صورت مشاهده نظرات متفاوت دانشجویی، ایجاد فضای امن برای پرسش‌های درسی و مناظره بدون دغدغه دانشجویان و اعتراف به ندانستن پاسخِ سؤال و ارائه پاسخ آن بعد از انجام تحقیق شاخص‌ترین نکات فنی و مهارتی است.


سلیمانی با توجه به رفتار استاد با همکاران در دانشگاه، گفت: استفاده از روش فنومنولوژی برای همدردی و رعایت اعتدال و اندازه در چگونگی انتخاب دروس، پرهیز از انحصارگرایی در توزیع واحدهای درسی و عدم تخریب چهره همکارش در محافل و مجالسی دیگر باید به خوبی رعایت شود.


مدرس این کارگاه هم‌اندیشی در پایان چگونگی تعامل استاد با دانشجویان و همکاران را مورد بحث و بررسی قرار داد. همچنین در طول برگزاری این کارگاه با استادان حاضر در جلسه درباره موضوعات یاد شده به پرسش و پاسخ پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته