دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلیمانی در گفتگو با آنا:

موضوع تئاتر باید به شکل هنرمندانه مطرح شود

کارگردان تئاتر «خرده نان» گفت: موضوع تئاتر باید به شکل هنرمندانه مطرح شود.
کد خبر : 362319
17952_105.2d42c6.jpg

کوروش سلیمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره تئاتر «خرده نان» اظهار کرد: این نمایش که در ایام جشنواره تئاتر فجر اجرا شد با استقبال خوب از سوی تماشاگران روبرو شد.


کارگردان «خرده نان» درباره کیفیت سالن گفت: به‌لحاظ میزانسنی که برای این کار تعریف کرده بودم، سالن تئاتر جمع‌وجور مناسب بود، چون یک خانه بسیار محقر کوچکی در آن تعریف شده بود و اگر در سالن‌هایی که صحنه‌شان بازتر است می‌بود، طبیعتاً آن کوچک بودن و آن محقر بودن به چشم نمی‌آمد. در مجموع این نمایش به لحاظ صحنه‌ای در سالن مناسبی به روی صحنه رفت اما به‌لحاظ ظرفیت تماشاگر، گنجایش کمی داشت و ما شرمنده مخاطبان شدیم.


وی افزود: تقریباً در 31 شب اجرایی که داشتیم. تمام اجراهایمان با استقبال مخاطبان روبرو شد. این استقبال به‌خاطر متن اثر بود چرا که متن را ما با فکر انتخاب کردیم.


سلیمانی درباره داستان خرده نان گفت: این نمایش راجع به انسان و درگیری‌های آن است. به‌خصوص قشر میانسال که کمتر از آنها اثری در تئاترمان می‌بینیم و کسانی که درگیر مسائل روزمره‌شان هستند. بی‌تفاوتی، موضوع دیگری بود که در این تئاتر مطرح شد.


وی افزود: بازیگران و عوامل پشت صحنه این تئاتر از بهترین افرادی بودند که می‌شناختم و انتخاب شدند، هر یک در جای خود حضور داشتند و بسیار خلاقانه هم کار کردند. وقتی که تماشاچی احساس احترام را از گروه نمایشی دریافت کند، از کار استقبال می‌کند. فکر می‌کنم این اتفاق برای کار ما افتاده است.


سلیمانی گفت: آسیب‌های اجتماعی یک حیطه وسیعی است که ما نمی‌توانیم به تمام آسیب‌ها اشاره کنیم. من متنی را انتخاب کردم که در آن به یکی از این آسیب‌های اجتماعی اشاره شده بود. گرچه این متن متعلق به دهه 1970 و جامعه فرانسه است ولی وقتی من آن را خواندم، دیدم که موضوعش متناسب با شرایط روز هست. یک کار نمی‌تواند همه مسائل و مشکلات را بیان کند اما در حد خودمان سعی کردیم با یک کار به یکی از اینها اشاره کنیم.


وی افزود: تئاتر با سخنرانی فرق می‌کند و نباید پیام دهد، موضوع تئاتر باید به شکل هنرمندانه مطرح شود.


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته