دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 12:32
وزیر آموزش و پرورش:

فانی: طرح رتبه‌بندی معلمان تصویب شد/ هنوز نمی‌توانیم درباره میزان افزایش حقوق صحبت کنیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی امروز در شورای توسعه مدیریت مصوب شد، گفت: احکام معلمان تا قبل از مهر صادر می‌شود و تا زمانی که احکام صادر نشود نمی‌توانیم در رابطه با میزان افزایش حقوق صحبت کنیم چرا که افراد و شرایط‌شان با یکدیگر متفاوت است.
کد خبر : 36229

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی‌اصغر فانی امروز در حاشیه جشنواره تجارب برتر تربیتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر فعالیتی که در راستای ماموریت معلمان باشد می‌تواند در بحث رتبه‌بندی موثر واقع شود. کانون‌های ارزیابی که در سال‌های آینده تشکیل خواهد شد نسبت به این فعالیت‌ها اقدام خواهد کرد تا در بحث رتبه‌بندی معلمان موثر باشند و به طور قطع الگوهای برتر تدریس یکی از شاخص‌های موثر در بحث رتبه‌بندی معلمان است.


وی افزود: طرح رتبه‌بندی امروز در شورای توسعه مدیریت مصوب شد و احکام معلمان تا قبل از مهر صادر می‌شود و تا زمانی که احکام صادر نشود نمی‌توانیم در رابطه با میزان افزایش حقوق صحبت کنیم چرا که افراد و شرایط‌شان با یکدیگر متفاوت است.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معلم در آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: پروژه مهر که در وزارت آموزش و پرورش سال‌ها به عنوان یک پروژه مهم پیگیری می‌شود به دنبال آماده‌سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است. از بهمن سال 93 بحث پروژه مهر سال 94 را آغاز کردیم.


فانی ادامه داد: سال گذشته با کمترین مشکل سال تحصیلی را آغاز کردیم و امسال نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا سال تحصیلی را بدون مشکل خاصی آغاز کنیم البته در تهران که تعداد زیادی دانش‌آموز و کلاس درس دارد در سال گذشته شاهد بودیم که در چند مورد مدارس معلم نداشتند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که برای معلمان ایجاد شده بود و به صورت ضربتی حل شد.


وی در خصوص انتقال دبیران دوره متوسطه به دوره ابتدایی گفت: با تغییر ساختار نظام آموزشی کشور دوره متوسطه که 4 پایه بود از امسال به 3 پایه کاهش می‌یابد و یک چهارم نیروهای دوره متوسطه کلاس درس نخواهند داشت.


وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:‌ آموزش و پرورش به عنوان سازمان مسئول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید از نیروی انسانی خود به بهترین نحو استفاده کند و نمی‌تواند آنها را بدون کار رها کند. از فرهنگیان تقاضا دارم با آموزش و پرورش همکاری کنند تا از این مرحله عبور کنیم.


فانی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم عدالت نسبی را میان معلمان ایجاد کنیم طبق ضوابط مشخص تمامی همکاران در دوره متوسطه اول و دوم امتیازبندی شده‌اند و براساس امتیازها محل کارشان را با نظر خود افراد تعیین می‌کنیم. اگر فردی در متوسطه اول و دوم سازماندهی نشد با توجه به امتیازات کسب شده باید در دوره دیگر ساماندهی شود.


وی ادامه داد: تعدادی از معلمانی که در دوره متوسطه دوم حضور دارند در گذشته در دوره ابتدایی تدریس می‌کردند البته برای معلمانی که از دوره متوسطه به ابتدایی منتقل می‌شوند دوره‌های توجیهی و آموزشی برگزار خواهیم کرد. 4 سال قبل که نظام آموزشی از 5 نقطه 5.3.3.1 به 6.3.3 تبدیل شد شاهد عوارضی هستیم که باید با همدلی فرهنگیان آنها را برطرف کنیم.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص مردودی 47 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی بیان کرد: با تامین آموزش برای معلمان و به کارگیری روش‌های نوین تدریس تلاش می‌کنیم تا افت تحصیلی را به حداقل برسانیم. البته برخی از دانش‌آموزانی که مردود شده‌اند «دیر آموز» هستند و در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.


فانی در خصوص تدریس مدیران مدارس در کلاس درس افزود: تدریس مدیران به میزان 6 ساعت در هفته از مصوبات گذشته بود که اجرایی نمی‌شد و این موضوع جزو وظایف مدیران مدارس است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته