دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1397 - 15:10
سیدیوسفی در گفتگو با آنا:

کسب سهمیه اسلالوم المپیک با تمرین در رودخانه کرج، امکان‌پذیر نیست

ملی‌پوش اسلالوم گفت: در شرایطی که رقبای ما در پیست العین مشغول تمرین هستند، ملی‌پوشان اسلالوم باید با هزینه شخصی در اردوهای برون‌مرزی شرکت کنند.
کد خبر : 362240
شقایق-سیدیوسفی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شقایق سیدیوسفی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره شرایط اسلالوم در سال مسابقات کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: بعد از بازی‌های آسیایی هیچ اردویی نداشتیم و مسابقه‌ای هم نبوده است تا در آن شرکت کنیم. فقط مسابقات جوانان و زیر 23 سال قهرمانی آسیا برگزار شد که در آن داوری کردم. البته در این ایام بدون فعالیت هم نیستم و تمرینات بدنسازی خود را انجام می‌دهم تا در فصل مسابقه در آمادگی به سر ببرم.


وی افزود: در حال حاضر مشکل ما سرمای هوا هست. اکثر حرفه‌ای‌های دنیا در این ایام سال در آب‌‌‌ و هوای گرم و عموماً در پیست اسلالوم العین در امارات تمرین می‌کنند. اما متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ها، برای اسلالوم هیچ سفر برون‌مرزی و اردوی خارجی در نظر گرفته نشده است و اگر مایل به شرکت در مسابقات اسلالوم باشیم باید خودمان با هزینه خودمان در این مسابقات حضور داشته باشیم. همان‌طور که برای بازی‌های آسیایی جاکارتا هم هیچ اردویی برای ما در نظر نگرفته نشده بود و ما تنها در فاصله 20 روز به بازی‌ها توانستیم به تمرین بپردازیم.


ملی‌پوش اسلالوم خاطرنشان کرد: برای آمادگی در بازی‌های آسیایی جاکارتا، من و هم‌تیمی‌ام رکسانا رازقیان با هزینه شخصی خودمان به کشورهای دیگر رفتیم. خود من نزدیک 15 میلیون تومان از جیبم هزینه کردم و با فرزند یک‌ساله‌ام به‌‌ترکیه رفتم تا در کنار نفرات این تیم به‌‌ تمرین مشغول شوم. هم‌تیمی‌ام هم شرایطی مشابه داشت و این در حالی است که مادر ایشان رئیس کمیته اسلالوم است اما متـأسفانه او هم با هزینه شخصی خود در کشورهای اروپایی حضور پیدا کرد و به‌‌ تمرین مشغول شد. در حال حاضر بودجه‌ای برای تمرینات اعضای اسلالوم در خارج از کشور تعلق نمی‌گیرد و ما ناچاریم چنین تمریناتی را انجام دهیم.


سیدیوسفی در این باره که آیا سایر قایقرانان هم چنین مشکلاتی دارند، بیان کرد: در رشته آب‌های آرام ورزشکاران کمتر با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند چون این مسابقات در آب راکد برگزار می‌شود و تنها شرایط جوی می‌تواند در محل تمرینات یا مسابقه تغییر کند. به‌همین خاطر ورزشکاران آب‌های آرام می‌توانند با تمرین در ایران هم به آمادگی دست پیدا کنند.


ملی‌پوش اسلالوم اذعان کرد: در بازی‌های آسیایی در جاکارتا در پیستی مسابقه دادیم که برای کشورهای دیگر آسان بود ولی ما در رودخانه کرج تمرین می‌کردیم و شرایط تمرین ما با محل مسابقه تفاوت داشت. مثلاً ما در کشور خودمان دراپ‌های دو متری نداریم و من خودم چند سال قبل در مسابقات جهانی فرانسه با چنین دراپ‌هایی روبرو شده بودم.  اگر چنین تجربیاتی نبود، قطعاً در بازی‌ها نیز به‌مشکل برمی‌خوردیم.


سیدیوسفی درباره کسب سهمیه المپیک با توجه به این شرایط تصریح کرد: در حال حاضر برای هر سفر برون‌مرزی مجبوریم نزدیک 40 میلیون تومان از جیب خود، هزینه کنیم. به‌همین خاطر اگر قرار باشد فقط در پیست کرج تمرین کنیم، مجبور می‌شوم که در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت نکنم. امسال ژاپن میزبانی مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 را قبول کرده و مطمئناً در این کشور رقابت‌ها دشوارتر از مسابقات جاکارتا خواهد بود. بدون تمرینات مناسب قبل از این مسابقات، گرفتن سهمیه کاری بسیار دشوار خواهد بود.  


انتهای پیام/4051/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته