دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 11:39
قدیری ابیانه:

بسیاری از آمارهای اختلاس در کشور غیرواقعی است

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: برخی اختلاس‌ها با ارقام غیردقیق و بعضاً اشتباه با تبلیغات فراوان اعلام می‌شود؛ در‌حالی‌که در بسیاری از موارد اینگونه نیست.
کد خبر : 362225

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خمینی‌شهر، محمدحسن قدیری‌ابیانه صبح امروز در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با اشاره به لزوم آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت فکر کردن در دانشگاه‌ها اظهار کرد: برخی از آمار و ارقامی که در فضای مطبوعاتی و مجازی از درآمدهای نفتی و اختلاس‌ها منتشر می‌شود واقعی نیست و همین امر موجب ایجاد سرخوردگی و نگرانی مردم می‌شود که لازم است دانشگاهیان نسبت به تبیین صحیح شرایط و وضعیت کشور نقش خود را ایفا کنند؛ بنابراین  انتقاد باید واقع‌بینانه، دلسوزانه و همراه با پیشنهاد باشد.


وی در همین رابطه به میزان درآمدهای نفتی کشور اشاره و اضافه کرد: بودجه عمومی کشور شامل درآمدهای صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، معادن، مالیات، گمرک، جریمه‌ها و وام‌های داخلی و خارجی، فروش کارخانجات دولتی، عمده سود خالص شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و به ازای هر ایرانی رقمی معادل 462 هزار تومان در هر ماه است؛ این در حالی است که دولت حدود 800 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که سهم هر ایرانی تقریباً 10 میلیون تومان می‌شود.


کارشناس مسائل راهبردی و استراتژیک خاطرنشان کرد: هم‌اکنون و در شرایط تحریمی، صادرات نفت ایران حدود یک میلیون بشکه اعلام شده؛ یعنی به ازای هر ایرانی در هر سه ماه کمتر از یک بشکه! بنابراین در بودجه سال 97 میزان صادرات نفت، گاز و میعانات گازی حدود 96 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که سهم هر ایرانی حدود 100 هزار تومان می‌شود.


قدیری‌ابیانه با مقایسه میزان صادرات نفت در دوران قبل از انقلاب عنوان کرد: پیش از انقلاب پنج برابر میزان فعلی نفت صادر می‌شد؛ درحالی‌که کشور از همه لحاظ عقب‌مانده و وابسته بود؛ اما اکنون در بخش‌های مختلف شاهد پیشرفت کشور هستیم، برای مثال ظرفیت دانشگاه‌های ما 5 میلیون نفر شده است و تعداد استادان به تعداد دانشجویان قبل از انقلاب رسیده است.


کارشناس مسائل راهبردی و استراتژیک در بخش دیگری از سخنان خود به ارقام منتشر شده از اختلاس در کشور اشاره کرد و متذکر شد: اولاً بسیاری از این ارقام صحیح نیست و واقعیت ندارد. ثانیاً بخش اعظم اینگونه موارد به خزانه کشور بازگشته است.


قدیری ابیانه ادامه داد: برای مثال عامل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اعدام شد و بیش از این مبلغ از اموالش مصادره و به خزانه کشور بازگشت.


سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا تشریح کرد: متأسفانه برخی اختلاس‌ها با ارقام غیردقیق و بعضاً اشتباه با تبلیغات فراوان اعلام می‌شود؛ اما برخوردهای انجام شده با عوامل این اختلاس‌ها به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شود؛ البته دشمنان ایران اسلامی نیز عامدانه هرکس در ایران به ملت خود خیانت کند را پناه داده و امنیت او را تأمین می‌کنند.


مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف و حقوق  حاکمیت و مردم در برابر یکدیگر اشاره کرد و افزود: در همه جا انگشت اتهام به سمت مدیریت در بخش‌های مختلف کشور است؛ اما واقعیت این است که همه‌چیز تنها به مدیریت مربوط نمی‌شود و فرهنگ کار و قناعت که موجب ترقی و پیشرفت یک ملت است در کشور ما کم‌رنگ است.


قدیری ابیانه به میزان دور ریز غذا در کشورمان اشاره کرد و گفت: دور ریز غذای ما معادل 15 میلیون نفر است که باید در سبک زندگی تغییر ایجاد شود.


وی تصریح کرد: دانشجویان در دانشگاه باید طوری تربیت شوند که خود را مسئول پیشرفت کشور بدانند، بنابراین باید فرهنگ تفکر، مطالعه، تحقیق و پژوهش در دانشگاه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


کارشناس مسائل راهبردی و استراتژیک در پایان به پرسش‌های حاضران در خصوص مسائل مختلف کشور پاسخ داد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته