دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 09:03
حجت‌الاسلام کلانتری:

تمام جنجال بدخواهان بر سر عظمت انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام جنجال‌های بدخواهان بر سر عظمت انقلاب اسلامی است.
کد خبر : 362156
0G5A9413.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری عصر روز گذشته به همراه جمعی از مدیران قرآنی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در مراسم باشکوه اختتامیه بیست و سومین دوره از جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی این دانشگاه وارد کرمان شد و در بدو ورود در نشست صمیمی اعضای بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان شرکت کرد.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بزرگ در دنیا محسوب می‌شود و جزء ارزش‌های عظیم الهی بوده که برای آن سرمایه‌ها و نیروهای ارزشمندی هزینه شده است.


وی با تأکید بر اینکه وجهه فرهنگی انقلاب اسلامی بسیار بارز است، افزود: انقلاب بزرگ اسلامی در طول تاریخ بشر و در میان انقلاب‌های مختلف چشمگیر است و از این نظر بزرگترین انقلاب در جهان به‌شمار می آید.


کلانتری تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و خدماتی تغییرات شگرفی را در کشور ایجاد کرده است که سبب شده، چهره کشور نسبت به دوره قبل از انقلاب به کلی دگرگون شود و ساعت‌ها زمان می‌‌برد تا در این زمینه برای مردم و به‌خصوص جوانان سخن گفته شود و تأثیر شگرف انقلاب اسلامی بر نظم سیاسی جهان معاصر شرح و توضیح داده شود.


وی با بیان اینکه مردم و مناطق محروم در دوران رژیم پهلوی به کلی فراموش شده بودند، عنوان کرد: نظام پادشاهی سلطنتی موروثی و خانوادگی حاکم بر کشور ما به نوعی یک نظام قرون وسطایی محسوب می‌شد که با درایت امام خمینی(ره) و مردم سرنگون شد و جای خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی داد.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان ما بدانند که در دوران پهلوی تعداد مراکز فروش محصولات و کالاهای حرام بیشتر از کتاب‌فروشی‌ها بود و حوزه‌های فرهنگی کشور از ارزش‌ها تهی و فاقد محتوای مناسب بودند.


کلانتری با تأکید بر اینکه سیاست رژیم پهلوی مبتنی بر انزوای روحانیت و خروج علما از صحنه سیاسی کشور بود، تشریح کرد: این سیاست نتیجه نفوذ مستقیم آمریکا در کشور بود و ما در استعمار آنان بودیم و البته  به این روند بارها در یادداشت‌ها و خاطرات آمریکایی‌ها، شاه و اطرافیان وی اشاره شده است.


وی توضیح داد: طبق اسناد وزارت امور خارجه آمریکا، رضاشاه هنگام خروج از کشور به عنوان بزرگترین سرمایه‌دار دنیا مطرح شده است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تمام جنجال دشمنان و بدخواهان بر سر عظمت انقلاب اسلامی است، بیان کرد: اگر ابعاد انقلاب اسلامی به درستی بررسی و تبیین شود، قطعاً جایگاه مناسب و عظیم آن در دنیا مشخص خواهد شد.


کلانتری اظهار کرد: پایه‌های انقلاب اسلامی و بنیادهای قدرت فوق‌العاده آن برگرفته از مکتب امامت و ولایت و قرآن و عترت(ع) است که دشمنان هرگز متوجه میزان نفوذ این ارزش‌ها نشده‌اند، به همین دلیل براساس برداشت‌های غلط خود گروه‌های مختلفی مانند طالبان، القاعده و داعش را برای تخریب وجهه اسلام و انقلاب در منطقه شکل دادند؛ درحالی‌که ریشه‌های این انقلاب از اسلام ناب محمدی شکل گرفته است.


وی با اشاره به اینکه ارزش شهادت یکی از رمزهای بزرگ جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که دشمنان را سردرگم کرده است، گفت: دشمنان بارها تأکید کرده‌اند که نمی‌توان جایگاه و نفوذ ارزش‌های مکتب تشیع و مراجع تقلید را نادیده گرفت.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، تصریح کرد: باید فعالان و مسئولان دانشگاه، کار فرهنگی را از خودشان شروع کنند و امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار دهند؛ چراکه ایشان ابتدا در مدت 40 سال به تحصیل علوم دینی و حتی مطالعه علوم غیردینی از جمله فلسفه غرب پرداخته و آن را نقد کردند؛ البته در کنار آن به تهذیب نفس نیز پرداختند؛ سپس با کار فرهنگی با حدود 400 نفر از شاگردان برجسته خود توانستند بزرگترین و مؤثرترین حرکت سیاسی و فرهنگی تاریخ را با کمترین امکانات و در سخت‌ترین شرایط رقم بزنند.


کلانتری با بیان اینکه امام خمینی(ره) یکی از عجایب دوران‌ها است، تأکید کرد: ایشان در حوزه‌های مختلف مانند فقه، اصول، فلسفه و عرفان صاحب‌نظر بودند و دانشجویان و طلاب باید سیره ایشان را الگوی کامل علمی و عملی خود قرار دهند.


وی توضیح داد: اگر بنا بر توصیه قرآن کریم کار فرهنگی را از خودمان شروع کنیم و سپس به اطرافیان منتقل کنیم می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی مؤثری را در دانشگاه رقم بزنیم.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور میلیونی و چشمگیر مردم در راهپیمایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در هیچ انقلابی حضور توده‌های مردمی در حمایت از آن به اندازه ایران نبوده است و حمایت مردم چشم دشمنان را کور و نقشه‌های آنان را بی‌اثر کرده است.


کلانتری اظهار کرد: بحمدالله در بسیاری از شاخص‌های پیشرفت در جایگاه اول دنیا قرار داریم و سرعت تولید علم در کشور ما چندین برابر میانگین سرعت کشورهای دنیا است.


وی با اشاره به جایگاه مهم بسیج دانشجویی و بسیج اساتید در تبیین پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در میان جوانان و مردم عنوان کرد: بسیاری از مردم و به‌خصوص دانشجویان از فعالیت‌های صورت گرفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌اطلاع هستند و باید در زمینه اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها توسط بسیج اقدامات مؤثر انجام شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره نقش جنبش اصیل دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی کرد و افزود: بسیج دانشجویی و بسیج اساتید باید جلسات مستمری را در زمینه افزایش اطلاعات مردم درباره دستاوردهای انقلاب انجام دهد تا جوانان و دانشجویان از حیله دشمنان رها شده و دچار انحراف نشوند.


کلانتری مطرح کرد: با مدیریت جدیدی که در دانشگاه  شکل گرفته است، حجت بر فعالان دانشجویی و فرهنگی تمام است و باید در زمینه تبیین ارزش‌های انقلابی تلاش مضاعفی  انجام دهند.


وی یادآور شد: بسیج دانشجویی به عنوان جریانی ارزشی و درجه یک در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند و باید مسئولان دانشگاه‌ها زمینه بیشتری برای مشارکت این عزیزان در فعالیت‌های فرهنگی فراهم کنند؛ چراکه از نشاط جوانی، خلوص نیت و ایثار خاصی برخوردارند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید با داشتن نیروهای ارزشی بسیار خوب باید سعی در فراهم آوردن زمینه رشد استادان داشته باشد.


به گزارش آنا؛ در ادامه جلسه، نمایندگان بسیج اساتید و بسیج دانشجویی با همراهی جمع حاضر به پرسش و پاسخ پرداختند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته