دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 11:58

«محمود عباس» خطاب به پادشاه اردن: می‌خواهم استعفا کنم

منابع اردنی شب گذشته (یکشنبه) اعلام کردند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «عبدالله دوم» پادشاه اردن در امان دیدار کرد و خبر از استعفایش از ریاست کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین داد.
کد خبر : 36206

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «نبا پرس»، دوطرف در این دیدار آخرین تحولات فلسطین از جمله تجاوزهای اسرائیل و تلاش تل‌آویو برای یهودی‌سازی قدس، تحولات سیاسی در منطقه و روابط دو جانبه دو کشور را بررسی کردند.


براساس این گزارش، آنگونه که رسانه‌های اردنی خبر داده‌اند، «محمود عباس» در این دیدار از تمایل خود برای کناره‌گیری از منصبش به‌عنوان ریاست کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد و گفت که می‌خواهد به فعالیت‌های سیاسی خود خاتمه دهد.


دیدار میان «عباس» و «عبدالله دوم» در امان پایتخت اردن و پشت درهای بسته انجام شد. دو طرف در این دیدار بر لزوم برگزاری جلسه شورای ملی فلسطین با هدف انتخاب اعضای جدید کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین پس از کناره‌گیری «محمود عباس» و برخی دیگر از رهبران فلسطینی تاکید کردند.


از سوی دیگر برخی منابع فلسطینی گزارش کردند که مسئولان اردنی به‌طور رسمی «محمود عباس» را به‌دلیل اتخاذ تصمیم اخیر درباره استعفای وی و تعدادی دیگر از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین سرزنش کردند.


تحلیل‌گران معتقدند که استعفای «عباس» با هدف حذف مخالفان سیاسی از جمله «عبدربه» انجام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته