دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1397 - 15:50
چمران در گفتگو با آنا:

چگونه بدهی شهرداری 3 برابر شد؟/ نهادهای نظارتی ورود کنند

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان این‌که موضوع بدهی شهرداری تهران یک‌بار برای همیشه باید به‌صورت شفاف مشخص شود، گفت: چگونه بدهی شهرداری سه برابر اعلام شد؟
کد خبر : 361981
_MID0198.jpg

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان این‌که موضوع بدهی شهرداری تهران یک‌بار برای همیشه باید به‌صورت شفاف مشخص شود، اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که سازمان‌های بازرسی و اعضای شورای شهر باید پاسخگوی آن باشند، این پرسش مهم است که چگونه بدهی تهران از زیر 20 هزار میلیارد تومان پرواز صعودی سه برابری داشته است؟ 52هزار میلیارد تومان بدهی اعلام شده بر چه اساسی عنوان شده در حالی که اسناد و مدارک از معاونت مالی- اقتصادی شهرداری تهران چیز دیگری می‌گوید.


وی ادامه داد: بنده معتقدم معاونت مالی اقتصادی پیشین شهرداری با معاونت کنونی یک‌بار برای همیشه باید به این موضوع خاتمه دهند و با مشخص کردن میزان بدهی شهرداری در دوران قالیباف، از شایعه پردازی‌های بعدی جلوگیری کنند، چرا که ممکن است مدیر دیگری چند ماه دیگر نگوید 52 هزار میلیارد تومان؛ بگوید 70 هزار میلیارد تومان.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم افزود: مسلماً اگر قالیباف به‌عنوان شهردار تهران ابقا می‌شد تا‌کنون رقم بدهی اعلام شده توسط آقای گودرزی به مراتب کاهش یافته بود و قاعدتاً همانند هر سال تدابیری برای کاهش آن اتخاذ می‌کرد.


چمران تصریح کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری با توجه به اعداد و ارقام مستند و با ارائه ادله، میزان بدهی مدیریت شهری قالیباف را بیان کنند؛ نه این‌که هر مدیری، هر میزانی که به ذهنش خطور کرد را به بدهی‌ها بیافزاید.


وی با بیان این‌که افزایش بدهی بدون خدمات‌دهی در ماه‌های اخیر باید محل پرسش باشد، عنوان کرد: خط 6 مترو در حالی ساخته شد که بیش از 90 درصد آن تکمیل شده بود، این خط هر چند کمبودهایی داشت اما می‌توانست به مسافران خدمات‌دهی قابل توجهی داشته باشد اما مدیریت شهری جدید با رها کردن پروژه‌هایی که می‌توانست آورده مالی برای شهر داشته باشد، محل خسارت زیادی به شهر شد.


رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این‌که آقای نجفی در کمتر از پنج ماه، سه هزار میلیارد تومان بر بدهی‌های شهر بدون به ثمر رساندن هیچ پروژه عمرانی افزود  جای تعجب و واکنش دارد، نه مدیری که در 144 ماه با ارائه خدمات بی‌نظیر عمرانی، فرهنگی و فضای سبز، شهر تهران را در ردیف شهرهای بین‌المللی قرار داد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک مدیران شهرداری فعلی به جای تهمت و شایعه پراکنی بهتر است پاسخگوی تعطیلی پروژه‌هایی باشند که روز به روز بر میزان بدهی شهر می‌افزاید و خدمات‌دهی در شهر میلیونی تهران را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است.


انتهای پیام/4105/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته