دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1397 - 20:18
امام جمعه کرمان:

ایران در صدر قدرت‌های دارای بسیج مردمی قرار دارد

امام جمعه کرمان گفت: ایران در صدر قدرت‌های دارای بسیج مردمی قرار دارد و قدرت کشورها را براساس جغرافیا، مساحت، جمعیت و قدرت بسیج حاکم می‌سنجند.
کد خبر : 361857
IMG_9087.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در همایش و نمایشگاه دستاوردهای 40ساله دانشگاه‌های استان کرمان که در جمع استادان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: امروزه در دنیا قدرت کشورها را براساس سه مؤلفه جغرافیا و مساحت، جمعیت و قدرت بسیج حاکمیت می‌سنجند.


وی با بیان مهم بودن جایگاه نقطه‌های استراتژیک در قدرت کشورهای دنیا افزود: ایران با دارا بودن دو نقطه ویژه استراتژیک در بین 14 نقطه برتر استراتژیک جهان قرار دارد که همین موضوع یکی از محورهای اصلی قدرت کشور ما است.


امام جمعه کرمان اظهار کرد: جمعیت جوان تحصیلکرده می‌تواند یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشوری محسوب شود، حدود 14 میلیون جوان تحصیلکرده و فعال در ایران می‌تواند عامل مؤثری در دفع و ترس دشمنان باشد.


علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر این موضوع که جمهوری اسلامی در صدر قدرت‌های دارای بسیج مردمی قرار دارد عنوان کرد: هر نظام و حاکمیتی که بتواند میزان بسیج مردمی بیشتری را در حمایت از آرمان‌های خود وارد میدان کند دارای قدرت بیشتری در نظام سیاسی جهان خواهد بود.


وی تصریح کرد: یکی از خدمات مهم اسلام در ایران گسترش علم در میان مردم و در طبقات مختلف است که قبل از اسلام بسیاری از نخبگان حق تحصیل و دارا بودن سواد را نداشتند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در هر جامعه‌ای را می‌توان استقلال سیاسی آن جامعه و کشور دانست که همین موضوع یکی از فلسفه‌های وجودی انقلاب اسلامی است.


علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه وفاداری، صداقت و انقلابی‌بودن از معیارهای یک سیاستمدار مسلمان واقعی است، تصریح کرد: نگاه به سیاست همواره باید با اخلاق و دیانت همراه باشد که کار بسیار سختی است و این دیدگاه در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته  و باید آن را مدنظر داشته باشیم.


وی افزود: دشمنان با پیروی از مکتب لیبرالیسم و مداخله دروغ و خیانت در سیاست درصدد نابودی ملت‌ها و غارت منابع آنها هستند و برهم زدن برجام نیز یکی از متد اخلاقی قابل پیش بینی آنها بود.


امام جمعه کرمان گفت: تفکر حاکم در حکومت ایالات متحده آمریکا این است که افراد در خدمت سیاست باشند و در شرایط خاص و بدون دلیل توافق های مختلف را زیر پا بگذارند و صرفاً به منافع خودشان فکر کنند.


علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: سیاستی که بر مبنای اخلاق شکل گرفته باشد کاملاً دینی و مبتنی بر آیات و روایات شکل گرفته و قابل قبول است و از اصول اساسی قوانین پیامبر اسلام(ص) را می‌توان وفای به عهد در سیاست و حکومت دانست.


انتهای پیام/4121/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته