دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 10:51
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد

تردد در جاده‌های کوهستانی و شنا در خزر تا روز چهارشنبه ممنوع

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد که از امروز (دوشنبه) تا روز چهارشنبه سبب بارش باران و رگبار و رعد و برق و ایجاد مه در جاده‌های کوهستانی کشور شده و بر همین اساس این سازمان در خصوص تردد در جاده‌های کوهستانی و همچنین شنا در دریای خزر تا دو روز آینده هشدار داد.
کد خبر : 36177

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به کشور همراه با نفوذ و تقویت جریان‌های پرفشار روی نیمه شمالی از امروز (دوشنبه) بعد از ظهر شاهد بارندگی و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی در دامنه‌های البرز شمالی خواهیم بود.


وی افزود: در این دو روز همچنین شاهد بارش شدید باران به صورت موقت در استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های غرب و مناطقی از شمال غرب خواهیم بود که امشب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد.


به گفته گودرزی فردا یعنی سه‌شنبه نیز علاوه بر این مناطق، در شمال استان سمنان و خراسان شمالی، بارش‌ها شدیدتر خواهد بود اما در روز چهارشنبه از شدت بارش در استان‌های شمال غرب کشور کاسته شده و در نیمه شمالی همچنان با شدت ادامه می‌یابد که منجر به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان‌های محلی خواهد شد.


وی اضافه کرد: بر همین اساس احتیاط در عبور از جاده‌ها و مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه و همچنین مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال غرب کشور توصیه می‌شود.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از احتمال تشدید باد در دریای خزر و مواج بودن آن خبر و هشدار داد: تا روز چهارشنبه از شنا کردن در دریای خزر خودداری شود.


گودرزی اضافه کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته همچنین شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا به خصوص در نیمه شمالی کشور خواهیم بود و در همین مدت در نیمه جنوبی کشور، جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان کرمان و برخی از مناطق هرمزگان شب‌ها، رگبار، رعد و برق و بارش باران پیش‌بینی شده است.


گودرزی همچنین از تداوم وزش باد و طوفان و گرد و خاک در شرق کشور به خصوص شهر زابل خبر داد و تاکید کرد: امروز و فردا در استان‌ سمنان، شمالی استان اصفهان و جنوب استان تهران شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: امشب و فردا شاهد بارش‌های پراکنده و رگبار و رعد و برق در تهران خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته