دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 14:44
کوتاه از پردیس، سیرجان، بندرگز، سبزوار، شیراز، دشتستان، ارومیه، یزد،‌ مشهد، مهاباد، اهواز و استهبان

از حضور رئیس دانشگاه در جمع رفتگران تا موفقیت دانشگاه‌ها در مسابقات قرآنی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با حضور در جمع رفتگران طبیعت به همراه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان به پاکسازی پارک مهندس صبوری پرداخت.
کد خبر : 36157

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی گفت: طبیعت در خدمت ما انسان‌ها است؛ باید از طبیعت محافظت کنیم و طبیعت را دوست بداریم.


جعفرقلیخانی کودکان و نوجوانان حاضر در جمع را به کار گروهی و تشویق و انجام مسائل زیست محیطی دعوت و بیان کرد: زندگی بدون محیط زیست سالم، امکان پذیر نیست پس لازمه زندگی سالم داشتن محیط زیست سالم است.


وی کودکان را نماد پاکی، صداقت دانست و تصریح کرد: مواظب باشیم، کودکان از ما الگو می گیرند پس ذهن کودکان را خراب نکنیم.


حضور رئیس و جمعی از مدیران و مسئولان واحد پردیس در مراسم گرامیداشت هفته دولت به میزبانی آموزش و پروزش منطقه


مراسم گرامیداشت هفته دولت به دعوت فرماندار شهرستان پردیس حیدری و به میزبانی آموزش و پروش منطقه در سالن اجتماعات الغدیر امروز با حضور فرماندار، دکتر شیرکوند معاونت سازمان میراث فرهنگی، امام جمعه شهرستان، روسای ادارات و مسئولان منطقه و ریاست واحد پردیس همراه جمعی از مدیران و مسئولان واحد برگزار شد.


در افتتاحیه مراسم حیدری فرماندار شهر جدید پردیس با طرح مسائل و تحولات اساسی شهرستان بحث خود را آغاز کرده و در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه شهرستان و رونمایی از پروژه‌های عمرانی در سال 93 را به صورت تصویری ارائه کرد.


سعید شیرکوند معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم با طرح اهمیت و ضرورت سرمایه اجتماعی در همه شئون برنامه ریزی به مشکلات مبتلا به ادارات و سرمایه گذاری در مملکت پرداخت.


قهرمانی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در مسابقات جام هفته دولت


تیم فوتسال کارکنان واحد بندرگز قهرمان جام هفته دولت شهرستان شد.


تیم فوتسال کارکنان واحد بندرگز در دیدار نهایی جام هفته دولت مقابل تیم شهرداری با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داد و قهرمان مسابقات جام هفته دولت شد .


مسابقات فوتسال به مناسبت هفته دولت و با حضور 6 تیم از ادارات شهرستان بندرگز برگزار شد.


کسب مقام دوم مسابقات قرآنی کشور از سوی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار موفق به کسب مقام دوم بیستمین دوره‌ مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشجویان کشور شد.
فرزانه هاشم‌آبادی که در این مسابقات در بخش بانوان و در رشته‌ احکام شرکت کرده بود موفق شد مقام دوم مسابقات را از آن خود کند.
مراسم اختتامیه‌ بیستمین دوره‌ مسابقات کتبی قرآن و عترت کشور با حضور منتخابان رشته‌های مختل، شهریورماه سال جاری به میزبانی شهر بروجرد برگزار خواهد شد.


کسب رتبه برتر از سوی نشریه شمیم وحی واحد شیراز/درخشش دانشجوان و استادان در مسابقات قرآنی


نشریه ستادی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با عنوان « شمیم وحی» به صاحب امتیازی کانون قرآن و عترت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد شیراز، موفق شد برای ششمین سال پیاپی رتبه برتر بخش نشریات دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران را کسب کند.


این نشریه با مضامین قرآنی- دینی و در بخش‌های قرآن و عترت(ع)، روانشناسی، عرفانی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی به زیور طبع آراسته می‌شود.


همچنین دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خوش درخشیدند.


نتایج بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) استادان، دانشجویان و کارکنان واحدهای دانشگاهی سراسر کشور از طرف معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.


در این دوره جشنواره، تعداد 400 اثر از استان فارس در رشته های خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، عکس، مشبک، طراحی، قالی بافی،تحقیقات، پایان نامه، شعر ، داستان نویسی و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که واحدهای شیراز، کازرون و مرودشت به ترتیب بیشترین آمار شرکت کنندگان در سطح استان را به خود اختصاص دادند.


در پایان این جشنواره، شیوا رحایی دستغیب از واحد شیراز در رشته نقاشی خط استادان، شهرزاد بهروزی از واحد داراب در رشته خط ثلث دانشجویان، محمد جواد معدلی از واحد نی ریز در رشته منبت دانشجویان، عبدالعزیز صفار از واحد کازرون در رشته پایان نامه و احمدرضا احمدیان از واحد کازرون در رشته فیلم کوتاه حایز رتبه های برتر شدند.


درخشش استادان و دانشجویان استان فارس در اختتامیه بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت


اختتامیه بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در دو بخش کتبی و شفاهی ویژه استادان و دانشجویان در واحد بروجرد برگزار شد.


در این دوره از مسابقات که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری واحد بروجرد اجرا شد تعداد 370 نفر از راه یافتگان به مرحله کشوری حضور داشته که پس از چند روز رقابت، استادان و دانشجویان استان فارس موفق به احراز 8 رتبه اول تا سومی شدند و در مراسم اختتامیه لوح، تندیس و جایزه نقدی به این عزیزان اهدا شد.


در پایان این دوره از مسابقات، دکتر لیلا اکبرپور از واحد شیراز- رتبه اول ترجمه و تفسیر قرآن کریم ،مهدی جلالیان از واحد نی ریز- رتبه اول حفظ 10 جزء قرآن کریم ، علیرضا بهرام کیا از واحد سروستان- رتبه دوم سیره معصومین(ع) ، روح اله راسخی از واحد کازرون- رتبه دوم حفظ 5 جزء استادان ،عذرا صابری از واحد اقلید- رتبه اول حفظ 10 جزء ، زهرا حق پرست از واحد سپیدان- رتبه دوم حفظ 20 جزء در رده استادان و الهه نوروزی از واحد فسا- رتبه سوم حفظ 10 جزء و مهرزاد دهقانی از واحد کازرون- رتبه سوم احکام برادران در رده دانشجویان را کسب کردند.


نشست صمیمی کارکنان و مدیران حوزه آموزش و پژوهش با سرپرست واحد دشتستان


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در نشست صمیمانه کارکنان و مدیران حوزه آموزش و پژوهش، از زحمات همکاران و تلاشهای آنان در پیشبرد اهداف آموزشی و علمی واحد در طول سال تشکر و برای آنان موفقیت و تندرستی آرزو کرد.


مسعود دهدشتی افزود: بخش عظیمی از اوقات ما در دانشگاه برای انجام امور محوله گذرانده می‌شود پس باید سعی کنیم با دلسوزی و همدلی، در فضایی صمیمی فعالیت کنیم و در همه امور تکریم ارباب رجوع، صداقت، امانتداری و وجدان کاری در سرلوحه کارهایمان قرار گیرد.


وی ادامه داد: آموزش چشم دانشگاه است لذا در این حوزه فرایند یاددهی و یادگیری در آن انجام می‌پذیرد.خواستارم کارکنان این حوزه با دانشجویان و مراجعان همکاری و تعامل داشته باشند.


امید برازجانی معاون پژوهشی این واحد هم افزود: یک مجموعه دانشگاهی زمانی موفق است که در تصمیم گیری‌ها همه دخیل باشند و از همه نظرات و پیشنهادات استقبال شود و برای رسیدن به هدف سیاست کلان دانشگاه، این یک ضرورت است.


بازدید رئیس شورای سیاستگذاری سما خوزستان از مجتمع سما واحد اهواز


رئیس شورای سیاستگذاری سما خوزستان از مجتمع سما واحد اهواز بازدید کرد.


در این بازدید فریبرز فروتن دبیر شورای سیاستگذاری سما خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی سما واحد اهواز اهداف و برنامه‌های خود از تاسیس مجتمع سما را که با هدف صلاح و صرفه اقتصادی صورت گرفته را بیان کرد.


منصور قمر رئیس شورای سیاستگذاری سما خوزستان نیز با بازدید از قسمت‌های مختلف مجتمع سما اهواز از فروتن و همکارانش به خاطر زحماتشان تشکر و قدردانی کرد.


برگزاری مراسم تجلیل از کارکنان دانشکده سمای مهاباد


به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند مراسم بزرگداشت و قدردانی از کارمندان دانشکده سمای مهاباد برگزار شد.


در این مراسم که با حضور ریاست، مدیران، کارکنان و اعضای هیأت‌ علمی این مرکز آموزشی و فرهنگی برگزار شد، به هریک از کارکنان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.


معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای مهاباد در این مراسم با تبریک هفته دولت و روز کارمند، از تلاش‌های کارکنان در طول یکسال گذشته تشکر و اعلام کرد: امروز باید تلاشمان را مضاعف کنیم و بیش از پیش در انجام وظایف محوله نوآوری داشته باشیم.


دکتر حسن رشیدی ابراز امیدواری کرد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، در جهت تحقق این امر مهم گام برداریم.


رشیدی اظهار کرد: باید اختلافات سلیقه‌ای را کنار گذاشت و همه با هم به صورت متحد به فکر توسعه و ارتقاء کیفی واحد باشیم.


کسب مقام دوم کشوری از سوی استاد قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه


بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد بروجرد برگزار شد و نفرات برتر این دوره از مسابقات در مراسمی لوح و جایزه خود را از دست حجت‌الاسلام دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دریافت کردند.


در مرحله نهایی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت(ع) که به میزبانی واحد بروجرد برگزار شد، تعداد7نفر از نخبگان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز شرکت کردند، که در پایان این دوره از مسابقات، مرتضی سلیمانی، استاد قرآن واحد ارومیه، در بخش قرائت تحقیق اساتید، به مقام ارزنده دوم در سطح کشور دست یافت که در مراسم اختتامیه، لوح و جایزه خود را از دست حجت‌الاسلام دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دریافت کرد.


اسلامی: دانشگاه آزاد اسلامی یزد با کاهش هزینه و افزایش درآمد وضعیت ایده آلی را دارد


به گزارش خبرنگار آنا در حاشیه مراسم زیارت عاشورا این هفته دانشگاه آزاد اسلامی یزد که روزهای دوشنبه قبل از ساعت اداری به همت هیأت حضرت رقیه (س) این دانشگاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود، جلسه تجلیل از کارمندان و سخنرانی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز انجام شد.


محمدرضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تشکر از زحمات کارکنان و پرسنل خدوم دانشگاه آزاد اسلامی یزد، گزارشی از وضعیت مالی و درآمدی این دانشگاه ارائه و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از وضعیت بحران سالهای نه چندان گذشته خود خارج شده و اکنون با کاهش هزینه و افزایش در آمد وضعیت ایده آلی را دارد . وی از ابلاغ بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد در دانشگاه آزاد اسلامی نیز خبر داد.


در حاشیه این مراسم از زحمات سی ساله امیر مختار سلیمیان از حوزه دانشجویی و سید محمد کربلایی از حوزه آموزشی با اهدا لوح قدردانی شد.


درخشش واحد مشهد در مسابقات شفاهی بیستمین دوره قرآن و عترت


استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در بیستمین دوره مسابقات شفاهی قرآن کریم خوش درخشید.


به گزارش آنا در این دوره از مسابقات قرآنی که با حضور 216 نفر دانشجو و 160 نفر از اعضای هیأت علمی در دو بخش آقایان و خانم ها از واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در واحد بروجرد برگزار شد، شرکت‌کنندگان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این دوره از مسابقات با شرکت 7 نفر از اساتید و دانشجویان توانست چهار مقام اول تا سومی را کسب کند ، به طوری که در بخش استادان سید علی مومنیان در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه اول را کسب کرد و در بخش دانشجویان حسن میرزایی در رشته حفظ 5 جز قرآن نفر اول شد و آمنه فخرایی در رشته حفظ 20 جز قرآن کریم و نجمه امیری در رشته تحقیق هر دو مقام سومی را به دست آوردند.


اهدای خود در واحد استهبان


همزمان با گرامیداشت هفته دولت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان با اهدا داوطلبانه خون شعار اهدا خون، اهدا زندگی را سر دادند.


به گزارش خبرنگار آنا، مدیر روابط عمومی واحد استهبان گفت: کارکنان این واحد دانشگاهی در تمامی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان حضور فعال دارند. در همین راستا و به منظور یاری رساندن به همنوعان و بیماران نیازمند و مشارکت در امر خداپسندانه و انسان دوستانه اهدا خون جمعی از همکاران با مراجعه به پایگاه انتقال خون شهرستان این مایع حیات بخش را هدیه کردند.


جواد جابری افزود: دانشگاه واحد استهبان با کسب عنوان برتر در بین دانشگاه‌های استان فارس از سوی هیات نظارت و ارزیابی وزارت علوم با ایجاد ارتباط، همکاری و تعامل مطلوب با ادارات و سازمان‌های شهرستان پیشتاز در امر کمک‌رسانی در زمینه‌های مختلف اجتماعی است.


کسب رتبه‌های برتر بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی از سوی دانشگاهیان مرکز آموزشی قره ضیاالدین


رئیس مرکزآموزشی قره ضیاءالدین از کسب رتبه‌های برتر بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی از سوی استادان و دانشجویان مرکز آموزشی قره ضیاالدین در میان استادان،کارکنان و دانشجویان واحدها و مراکز این دانشگاه خبر داد.


رضا عبداله زاده اظهار کرد: در بیستمین جشنواره قرآنی هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت (ع) استادان، دانشجویان و کارکنان واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد تبریز در سه بخش مستقل شامل بخش آثار هنری در رشته خط نستعلیق، نسخ، ثلث، سیاه قلم، نقاشی خط، نقاشی، بخش ادبیات دینی شامل داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، شعر، پویانمایی، بخش پژوهشی شامل نرم‌افزار، وبلاک و مقالات قرآنی که به نحو شایسته برگزارشد از 3 اثر هنری ارسال شده از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قره ضیاءالدین به دبیرخانه این جشنواره، دو اثر از این مرکز پس از داوری از سوی هیات داوران مقام دوم و سوم را در سطح واحد دانشگاهی کسب کردند.


وی خاطرنشان کرد: اثر اژدر خلیلی استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قره ضیاءالدین در رشته خط نستعلیق مقام دوم و در بخش دانشجویان اثر اسلام رستم زاده از دانشجویان فرهیخته این دانشگاه در رشته خط نستعلیق مقام سوم در سطح واحد کسب کرد.


به نفرات برگزیده از اول تا پنجم هدایایی بر اساس آیین نامه ابلاغی پژوهشکده قرآن و عترت (ع) اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته