دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رسوب 4100 میلیارد تومانی پول مردم در حساب‌های بانکی

همیشه این سوال برای مردم مطرح بوده که ته‌مانده حساب مشتریان بانک‌ها چقدر است و بانک‌ها با آن چه می‌کند.
کد خبر : 36156

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ به تازگی مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی جزئیاتی از تعداد حساب‌های بانکی اعلام کرده است.


به گفته عبدالمهدی ارجمندنژاد، برابر آخرین آمار اخذشده از بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان تیر ماه سال جاری، کل حساب‌های بانکی بالغ بر ۴۱۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۱۶ حساب است. این تعداد البته حساب‌های مردم در بانک‌ها و موسسات مجاز است، اما از تعداد حساب‌ها در بانک‌ها بدون مجوز، موسسات اعتباری غیرمجاز یا صندوق‌های قرض الحسنه اطلاعاتی در دست نیست.


امروز برای افتتاح هر حساب بانکی رقمی حداقلی از مشتریان دریافت می‌شود. این رقم تقریبا همیشه در آن حساب بانکی باقی می‌ماند و دریافت آن فقط در صورت بسته شدن حساب بانکی ممکن است.


البته این رقم که به طور حداقلی 10 هزار تومان است، آن قدر کم است که کسی به فکر برداشت آن از حساب نیست. با این حال محاسبه مجموع رسوب پول در همه حساب‌ها با در نظر گرفتن عددی که از تعداد حساب‌های بانکی اعلام شده، بسیار قابل توجه است.


اگر برای مانده هر حساب بانکی فقط 10 هزار تومان در نظر داشته باشیم،‌ مشخص می‌شود در 410 میلیون و 661 هزار و 216 حساب بانکی بیش از 4100 میلیارد تومان مانده همیشگی وجود دارد.


این عدد تقریبا همواره در حساب‌های بانکی ذخیره است و بانک‌ها آن را سپرده بلندمدت در نظر می‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته