دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صبح امروز انجام شد؛

تجمع اعتراضی کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت مقابل وزارت اقتصاد+عکس

کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت پیرو عدم واریز مطالبات‌شان مقابل وزارت اقتصاد تجمع کردند.
کد خبر : 361291
photo_2019-02-17_11-47-58.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، صبح امروز کارکنان سهام عدالت دست به اعتراض برای دریافت مطالبات معوق خود زدند.


بر این اساس کارکنان سهام عدالت ساعت 9 صبح امروز یکشنبه مورخ 28 بهمن 97 مقابل وزارت اقتصاد تجمع اعتراضی برگزار کردند.


تجمع اعتراضی کارکنان شرکت‌های سهام عدالت سراسر کشور که  بیش از ۲۵ استان کشور به تهران آمده‌اند به‌صورت اعتراض آرام صنفی برای خواسته‌های زیر برگزار شد.


بر اساس اعلام تجمع‌کنندگان، متأسفانه در لایحه آزادسازی سهام عدالت که قرار است به‌زودی در صحن مجلس مطرح و برای تصویب به روی گذاشته شود در خصوص امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که بیش از 12 سال است در مجموعه شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه‌ای داشته و عمر مفید خود را در شرکت‌های مذکور سپری کرده‌اند، هیچ‌گونه توجهی به امنیت شغلی کارکنان مظلوم سهام عدالت نشده است.


موضوع دومی که اعتراض‌کنندگان به آن تأکیددارند این است که باوجود اصلاح مصوبه پرداخت بودجه ۲۵ میلیارد برای حقوق معوقه سنوات ۹۴ لغایت ۹۶ کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌های کشور که بیش از 90 درصد آن‌ها از مددجویان تحصیل‌کرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و از اقشار ضعیف جامعه هستند.


متأسفانه سازمان خصوصی‌سازی برخلاف مصوبه مورخ ۹۷/۶/۷ هیئت‌وزیران اعلام کرده از هر شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستانی فقط به دو نفر حقوق پرداخت می‌کند و به ازای هرماه ۹۹۲ هزار تومان اعلام شده که زیر حداقل قانون کار است.


این در حالی است که در اردیبهشت ۸۷ توسط هیئت عالی واگذاری و وزارت تعاون و سازمان خصوصی‌سازی آیین‌نامه‌ای که هم تعداد نیروی کار اداری و هم فرمول محاسبه و تعیین سقف حقوق را مشخص کرده به تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت ابلاغ‌شده ولی متأسفانه خصوصی‌سازی به این آیین‌نامه هم پایبند نیست و تعهدنامه را هم که جهت پرداخت تنظیم کرده  غیرقانونی و خلاف مصوبه هیئت دولت است.


کارکنان سهام عدالت طی چندین ماه گذشته به‌صورت مکاتبات رسمی و نیز برگزاری جلسات متعدد با مسئولین وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی برای پرداخت بودجه و رفع موانع ایجادشده توسط خصوصی‌سازی داشته‌اند که متأسفانه سازمان خصوصی‌سازی تا امروز حاضر نشده از رفتارهای غیرقانونی خود در نحوه پرداخت دست بردارد.










انتهای پیام/4092/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته